این مرد 13 بار پیاده به کربلا رفته است/ تراشیدن سنگ مزار در شهرها برای تامین هزینه کربلا/4 ماه پیاده روی برای رفتن به زیارت امام حسین(ع)

وقتی شفایش را گرفت تصمیم گرفت 12 بار از بوشهر تا مشهد پیاده برود، بعد از ادای نذرش نوبت رفتن به کربلا شد. فرزاد تا به حال 13 بار پیاده به کربلا رفته است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، از نخستین باری که متوجه شد دچار سرطان مغز و استخوان شده است 14 سال می گذرد. وقتی یاد آن روزها می افتد اشک از چشمانش جاری می شود اما می گوید من فقط شفایم را از امام رضا (ع) خواستم و پس از اینکه او شفایم داد، زندگی‌ام تغییر کرد.

فرزاد رحیم زاده جوان 33ساله ای است که دوازده بار به خاطر نذر شفایش پیاده از بوشهر به مشهد مقدس رفته و پس از ادا کردن این نذر تاکنون 3 بار نیز به کربلا رفته است. او در گفت و گو با خبرنگار میزان از انگیزه‌اش برای سفر پیاده به کربلا می گوید.

اولین بار به چه دلیلی به مشهد رفتی؟

سال 81 متوجه شدم که سرطان مغز استخوان داشته و برای شفا هفت ماه با ویلچر در مسیر بودم تا به مشهد برسم. 45 روز در کنار آقا امام رضا (ع) دخیل بستم که سرانجام روز 46 شفایم را گرفتم که این شفا در دفتر حرم نیز ثبت شده است.

چند بار پیاده به مشهد رفته ای؟

نذر کردم که دوازده بار پیاده به مشهد بروم و در این مدت نذرم را اداکردم. چندین بار که به مشهد رفته بودم دلم هوای کربلا را کرد به همین خاطر پیاده از مشهد به کربلا رفتم.

از چه شهری پیاده تا مشهد می رفتی؟

اصالتا اهل شهرستان بم هستیم اما در زلزله این شهر تمام فامیلم را از دست دادم. دیگر هیچ کسی را در این دنیا نداشتم به خاطر اینکه از این شهر بیزار شده بودم و از زلزله نیز می ترسیدم به بوشهر رفتم چرا که این شهر زلزله خیز نیست.

از مشهد چگونه به کربلا می رفتی؟

نذر من پیاده روی در راه حرم امام حسین(ع) است. از بوشهر تا مشهد را 64 روز پیاده روی می کنم و بعد از مشهد تا تهران را 24 روزه می آیم. از تهران تا کربلا را نیز 36 روز پیاده طی میکنم هر بار که پیاده به کربلا می روم و بر می گردم 4 ماه طول می کشد.

چند بار به سفر کربلا رفتی؟

تا به حال 13 بار پیاده به کربلا رفتم و این بار(نیمه شعبان) مرتبه چهاردهم است که قصد کرده ام شب ضربت خوردن امیر المومنین(ع) در ایوان طلای نجف باشم.

هزینه این سفرها را از کجا تأمین می کنی؟

در کشور مشغول شغل شریف سنگ مزار تراشی هستم و از این راه بخشی از هزینه سفر را تأمین می کنم. وقتی هم که بی پول می شوم در شهرهای مسیر سنگ مزار می تراشم و با پولش هزینه سفر به کربلا را تأمین می کنم.

چه عشقی باعث شد پیاده به کربلا بروی؟
تنها چیزی که باعث این شد که من پیاده به کربلا بروم محبت ائمه و گدایی از آنها است. من فقط گدایی اهل بیت را می کنم نه مردم را به همین خاطر برای رفتن به کربلا همیشه در طول مسیر سنگ مزار وجود دارد که بتراشم و هزینه سفرم را در بیاورم.

از این سفرها چه درسی گرفته‌ای؟
درسی بزرگی که در زندگی و این سفرها گرفته‌ام این است که بهترین هدیه خدا به بندگانش زمان است و خدا به هر کسی به آسانی زمان زندگی نمی دهد.

استقبال مردم از تو در طول مسیر چگونه است؟

وقتی که پرچم حضرت ابوالفضل(ع) را روی کوله ام می گذارم مردم بسیار استقبال می کنند و التماس دعا دارند و هنگامی که پرچم همراهم نیست فکر می کنند کوهنورد هستم.

معمولا چه ایامی به کربلا می روی؟

هر موقعی که دل روانه شود من نیز سفرم را شروع می کنم و پول در طول این سفر برایم مهم نیست. باور کنید خرج سفر خود به خود جور می شود. بیشتر سعی می کنم شب ضربت امیرالمومنین(ع)، اربعین یا ظهر عاشورا در کربلا باشم.

چند روز طول می کشد که به کشور برگردی؟
من پس از اینکه زیارتم را انجام دادم هشت روز طول می کشد تا به لب مرز بازگردم.


چرا اینقدر طولانی؟

وقتی کسی به زیارت آقا می رود ممکن است حواسش نباشد و پشت به حرم خارج شود، اما من خودم در تمام این 13 باری که به کربلا رفته ام از داخل حرم تا لب مرز به صورت عقب عقب حرکت کردم و هر 100 ثانیه سلامی را به آقا انجام دادم.

خسته نشدی از این همه پیاده روی و سفر؟

باور کنید عشق به کربلا در جوانان ایرانی باعث می شود که هیچ گاه خسته نشوند. همه باید بدانند که عشق ما پیراهن مشکی حضرت زهرا(س) و حرم حضرت ابوالفضل(ع) است.
20103

کد خبر: 647186

وب گردی

وب گردی