خط انتقال برق امیدیه خوزستان وارد مدار شد

مدیرامور بهره‌برداری ناحیه شرق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: خط انتقال برق امیدیه به بیدبلند پس از رفع اشکال فنی وارد مدار شد.

به‌گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، محسن علی پناهی در این باره افزود: خط برق 132 کیلوولت 718 (امیدیه یک – بیدبلند) به‌عنوان یکی از خطوط انتقال مهم برق منطقه‌ای خوزستان، تغذیه کننده پست برق بید بلند و پالایشگاه گاز بیدبلند است و با توجه به اینکه پالایشگاه وظیفه انتقال گاز را به عهده دارد و هرگونه خاموشی برق در آن به منزله توقف گازرسانی به نقاط مختلف کشور خواهد شد به همین دلیل رساندن انرژی پایدار و مطمئن به این پست برق اهمیت بسیار دارد.
وی افزود: خط برق یاد شده علاوه بر پالایشگاه گاز بیدبلند، بار شهرستان‌های آغاجاری و لیکک بهمئی را نیز تأمین می‌نماید که وجود دو خط مهم 33 کیلوولت شرکت نفت و همچنین دره‌ای عمیق در طول مسیر این خطوط انجام اینکار را دشوارتر می‌نمود.
وی اظهار داشت: یکی از وظایف بهره‌برداری، بازدیدهای دوره ای از خطوط و پست‌های برق است که طی آن مشاهده شد برخی قسمت‌های این خط برق باگذشت زمان در سالیان بهره‌برداری دچار فرسودگی شدید شده و به‌همین دلیل احتمال بریدن و خاموشی طولانی مدت پست‌های برق بیدبلند، آغاجاری و لیکک بسیار بالاست، بنابراین پس از بررسی، برنامه‌ریزی دقیق کارشناسی و هماهنگی با واحدهای عملیاتی مربوط مقدمات لازم فراهم شد.
وی ادامه داد: این خط در کمترین زمان ممکن (حدود 8 ساعت) همه بخش‌های آسیب دیده و فرسوده خط رفع اشکال و تعویض شدند تا در تابستان امسال با ضریب ایمنی بالاتری در مدار باشد، قبل از شروع کار با انجام مانورهای عملیاتی بهره‌برداری ترتیبی اتخاذ شد تا خاموشی به پست‌های برق بیدبلند، لیکک و آغاجاری اعمال نشود.

404/602


کد خبر: 647200

وب گردی

وب گردی