مدیر کل امور فناوری وزارت نفت: دستاوردهای علمی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی رهگذری برای تحقق تولید فناوری در کشور است

مدیر کل امور فناوری وزارت نفت در بازدید از چهارمین نمایشگاه پژوهشی و فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی گفت:بخش نوآوری و دستاوردهای علمی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی رهگذری است که بتوانیم به این موفقیت دست یابیم که تمام فناوری ها را در داخل کشور تولید کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد ابراهیم شفیعی، مدیر کل امور فناوری وزارت نفت با بیان این مطلب که ارتباط جدی و تنگاتنگی بین دانشگاه و صنعت وجود دارد افزود: ارتباط میان دانشگاه با صنعت و تولید محصولات دانش بنیان همواره یکی از پربحث ترین مباحثی است که مقام معظم رهبری در خصوص همکاری و هماهنگی آن توصیه و تاکید داشته اند.

مدیر کل امور فناوری وزارت نفت با تاکید بر فرهنگ سازی در این زمینه ادامه داد: همکاری و هماهنگی بین دانشگاه و صنعت نیاز به یک فرهنگ سازی عمیق دارد و در این راستا نیاز است تا علاوه بر دانشجویان،اساتید،کادر هئیت علمی و... بتوانند با فرهنگ و آموزه هایی در خصوص صنعت داخلی بیشتر آشنا شوند و آن را گسترش دهند.

دکتر شفیعی با اشاره به اینکه بحث فناورهای مدت هاست در صنعت نفت جای خود را پیدا کرده است و در این زمینه اقدامات نوینی نیز صورت گرفته است بیان کرد: مقوله فناوری در صنعت نفت جایگاه ویژه ای دارد. با توجه به اینکه صنعت نفت یکی از بزرگترین و سودآورترین صنعت برای کشور است و در رتبه نخست قرار دارد از این رو باید پذیرفت که دانشگاه می تواند حلال بسیاری از مشکلات باشد.

مدیر کل امور فناوری صنعت نفت گفت: با وجود اینکه دانشگاه می تواند بسیاری از مشکلات را در زمینه فناوری حل کند و ارتباط خوبی با صنعت برقرار کند این مهم با دو مولفه اساسی یعنی عمل و تداوم و پیگیری به نتیجه خواهد رسید.

او گفت: به نظر می رسد با این تصمیمات بتوانیم در مقامی قرار بگیریم که دانشگاه در خدمت صنعت باشد و صنعت بتواند از توان بالقوه دانشگاه ها به خصوص برای دستیابی به فناوری های نوین،پیشرفته و ...بهره مند شود.

مدیر کل امور فناوری وزارت نفت درباره لزوم ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: این امر احتیاج به فرهنگ سازى دارد. به هر صورت ارتباط صنعت و دانشگاه نیاز به یکسری فرهنگ سازی دارد. درهمین راستا دانشگاه ها باید بدانند که از حوزه آموزش صرف خارج شوند و به سمت کارهای کاربردی و عملی و کارهایی که در خدمت صنعت باشد حرکت کنند. از طرفی صنعت هم باید به این درجه و اعتماد برسد که دانشگاه میتواند در خدمت صنعت باشد و از توانایى دانشگاه استفاده کند.

شفیعى به نامگذارى سال توسط مقام معظم رهبرى اشاره کرد و افزود: اگر می خواهیم صحبت از اقتصاد مقاومتى، اقدام و عمل داشته باشیم، باید به مهمترین مولفه ها که بومى سازى فناورى هاى اولویت دار است توجه ویژه اى کنیم.

او درباره همکارى دانشگاه آزاد اسلامى در میدان نفتى کرنج گفت: میدان نفتی کرنج یکی از میادین بسیار مهم کشور است. در ارتباط باهمکارى با دانشگاه آزاد، شاید این کار نه تنها درایران بلکه در دنیا نیز بی سابقه است. باید به دانشگاه ها فرصت دهیم و از آنها براى حل مشکلات مخازن کمک بگیریم. خوشبختانه این کار در کشور باهمکارى مسئولان دانشگاه آزاد اتفاق افتاد که باید ازاین اقدام تشکر کرد و باید دانشگاه آزاد ازاین آزمون سربلند بیرن آید. چراکه با این سربلندى به نوعى راه براى دیگر دانشگاه ها در همه عرصه ها باز مى شود و این اطمینان از جانب صنعت به دانشگاه ها حاصل مى شود.

مدیر کل امور فناوری وزارت نفت ادامه داد: در نتیجه دانشگاه آزاد باید با تمام توان و قدرت و قوت خودش و با کمک گرفتن از همه اندیشمندان, فرهیختگان, دانشجویان و نخبگان خود ازاین میدان سربلند بیرون آید.

20104

کد خبر: 647281

وب گردی

وب گردی