نشست پژوهشی " تبلیغات دشمن تئاتر "برگزار شد

نشست پژوهشی " تبلیغات دشمن تئاتر " با حضور کارگردانان خلاق کشور آروند دشت آرای و ابراهیم پشتکوهی برگزار شد. در این نشست حامد بهداد بازیگر سینما و تئاتر به عنوان مهمان حضور داشت .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی این نشست، ابتدا مجید سرنی زاده مدیر پروژه با ارجاع به سخنرانی خود در هفتمین سمپوزیوم بین المللی تئاتر تجربی در آکادمی تئاتر شانگهای ، فاصله گرفتن هنر تئاتر از معیارها و ارزشهای بنیادین خود و روی آوردن به معیارهای تبلیغاتی در تولید اثر هنری را یک چالش نوین پیش روی هنر تئاتر کشور دانست . آروند دشت آرای کارگردان تئاتر کشورمان نیز با تاکید بر اینکه تئاتر گیشه ، رویکرد غالب تئاتر کشور شده است، هشدار داد که وقتی ارزش یک اثر هنری به تعداد تماشاگران آن باشد آنگاه ممکن است اندیشه ورزی و رویکرد انتقادی بخاطر جذب مخاطب از تئاتر رخت بربندد. دشت آرای در ادامه سیستم های دولتی را از تغییر در این رویه عاجز خواند و با توجه به افزایش تعداد تئاترهای خصوصی در کشور ، غلبه کردن رویکرد گیشه زنگ خطری برای تئاترهای تجربی و اندیشه محور است . ابراهیم پشتکوهی نیز با اشاره به تجربه های شخصی خود ، تنها راه حیات تئاتر تجربی را سخت کوشی و تحمل ناملایمات برای رسیدن به هدف بزگتر توسعه هنر تئاتر دانست. این نشست با استقبال بی سابقه هنرمندان و دانشجویان رشته های نمایشی برگزار گردید. برگزاری پنج نشست پژوهشی ، دو کارگاه آموزشی ، سه نمایش کوتاه، دو نمایش بلند، نمایشگاه عکس تئاتر و نمایشگاه برقع از سایر برنامه های این پروژه هستند که هر روزه از ساعت 12 ظهر لغایت 21 شب در سالن قشقایی برای بازدید و حضور عموم علاقمندان برقرار خواهند بود .

این نشست بخشی از پروژه ملی " تئاتر را باید به آتش کشید است" که به عنوان یکی از دوازده پروژه برگزیده مرکز مطالعات اجرایی قشقایی از تاریخ 26 اردیبهشت لغایت 11 خرداد در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر در حال برگزاری است .

505502

کد خبر: 647305

وب گردی

وب گردی