علی مرادخانی: اعطای نشان درجه هنری با اهداف اولیه ای که در نظر بوده فاصله گرفته است

با حضور علی مرادخانی وهنرمندان عرصه های مختلف هنری اجلاس کمیته های تخصصی امور هنری سه شنبه 4 خرداد ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزارشد .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دراین جلسه که با حضور نماینده سازمان مدیریت ،سخنگوی دولت ،مدیرکل دفترموسیقی ،تجسمی ، نمایشی واعضاءکمیته ها ی هنری برگزار شد، علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر ازفعالیت های انجام شده درکمیته های ارزشیابی هنرمندان بیان داشت: فعالیت کمیته های تخصصی درطول سال که برگزار می شود. در 2 سال گذشته در دولت یازدهم سه جلسه از جلسات کمیته ارزشیابی با حضور همه کمیته های تخصصی برگزار شده است . در این جلسات فلسفه ارزش های هنری و اهدای درجه هنری به هنرمندان وهمچنین موضوعات مختلف مورد نقد قرار می گیرد . حضور نماینده سازمان مدیریت و دولت قطعا باعث می شود تصمیمات بهتری درآینده گرفت .وی ادامه داد: با همراهی هنرمندان کشور و همچینن با کمک محمد جواد نوبخت و دولت محترم بودجه معاونت هنری افزایش یافته است .
وی با اشاره به مسائلی که هنرمندان و مسئولین کمیته ها هنری مطرح کردند خاطر نشان کرد : امیدواریم با خرد جمعی به جمع بندی مناسبی دست پیدا کنیم .متآسفانه هم اکنون اعطای نشان درجه هنری با اهداف اولیه ای که در نظر بوده فاصله گرفته است .از سویی دریافت این نشان هنری برای هنرمندان بسیار مهم است زیرا هنرمندانی هستند که با داشتن درجات علمی دانشگاهی ، بازهم برای دریافت درجه هنری اقدام می کنند واین نشانه اهمیت درجه هنری نزد هنرمندان کشوراست .
مرادخانی با بیان اینکه کمیته ها باید طبق دستور عمل سازمانی عمل کنند گفت :هنرمندانی که دراین کمیته عضو هستند شاهدان امین هستند . باید به این باوربرسیم که طبق طراحی هایی که برای ارزشیابی و اعطای نشان درجه هنر ی برای هنرمندان برنامه ریزی شده است پیش برویم .

دراین جلسه مرادخانی ازایرج راد و خدماتش به عنوان مدیرعامل خانه تئاتر نیز قدردانی کرد .درپایان این جلسه مرادخانی احکام هنرمندان عضو درکمیته های تخصصی امورهنری به هریک ازهنرمندان اهدانمود.
دراین جلسه هنرمندانی چون ایرج راد ،محمد عزیزی ، شهرام ناظری ،داود گنجه ای ،درویشی ، قباد شیوا، استاد شیرازی ،شرفیان ،غریب پور....نیز حضور داشته اند و رئیس و اعضاء ی کمیته ها ضمن بیان مشکلات دریافت درجه های هنری هنرمندان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
503502

کد خبر: 647324

وب گردی

وب گردی