تفاهم نامه همکاری واحد علوم و تحقیقات و  پژوهشگاه نیرو/ قاضی زاده: نمایی از تدبیر در دانشگاه آزاد اسلامی دیده می شود

رئیس پژوهشگاه نیرو گفت : نمایی از تدبیر در دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه در واحد علوم و تحقیقات دیده می شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمد صادق قاضی زاده رئیس پژوهشگاه نیرو در نشست امضاء تفاهم نامه همکاری با واحد علوم و تحقیقات با اشاره به ظرفیت های علمی این واحد گفت: حضور اساتید برجسته و دانشجویان تحصیلات تکمیلی بخصوص در زمینه های مورد نیاز این پژوهشکده، ما را برای همکاری هرچه بیشتر با واحد علوم و تحقیقات ترغیب کرد.

وی با اشاره به تأکید دکتر چیتچیان وزیر نیرو بر ارتباط هرچه بیشتر با مراکز علمی بخصوص دانشگاه ها گفت: در وزارت نیرو فضای بسیار صمیمانه ای برای ارتباط و همکاری با دانشگاه ها و مراکز علمی ایجاد شده است زیرا که معتقدیم دانشگاه ها می توانند به گسترش، رونق و پیشرفت صنعت برق کمک شایانی کنند.

قاضی زاده با بیان اینکه نمایی از تدبیر در دانشگاه آزاد و واحد علوم و تحقیقات دیده می شود افزود: در هر سازمان و نهادی که با برنامه ریزی و انگیزه، فعالیتی صورت گیرد بدون شک افق روشنی در پیش روی آن سازمان و نهاد خواهد بود. دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به مدیریت آن از این قاعده مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه واحد علوم و تحقیقات توجه ویژه ای به بحث کیفیت دارد، تأکید کرد: پژوهشگاه نیرو علاقمند است تا همکاری مناسبی با این واحد و بخصوص اعضای هیأت علمی و دانشجویان علاقمند آن دارد.

دکتر علی عباسپور رئیس این واحد با بیان اینکه این واحد دانشگاهی با توجه به کمیت و کیفیت دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، از ظرفیت علمی بالایی برخوردار است، گفت: واحد علوم و تحقیقات می تواند همکاریهای بسیار خوبی با پژوهشگاه نیرو که دارای تجهیزات و استاندارد بالایی است، داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه واحد علوم و تحقیقات دانشگاهی جامع است، می تواند در زمینه های بسیاری با پژوهشگاه نیرو همکاری کند.

دکتر عباسپور به تفاهم نامه همکاری واحد علوم و تحقیقات با پژوهشگاه نیرو اشاره کرد و ادامه داد: این تفاهم نامه اولین قدم برای همکاری با پژوهشگاه نیرو است. امیدوارم این همکاریها روز به روز افزایش یافته تا با ارائه پژوهشها و تحقیقات کاربردی گام های موثری در پیشرفت و ارتقاء علمی هرچه بیشتر ایران اسلامی برداریم.

دکتر مجید عباسپور رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات نیز در این نشست با بیان اینکه اینگونه تفاهم نامه ها می تواند در کاربردی کردن طرحها و پژوهشها نقش مهمی را ایفا کند گفت: علاوه بر بحث مقاطع تحصیلات تکمیلی در این تفاهم نامه اساتیدی منتخب از سوی پژوهشگاه می توانند با ایده پردازی و فعالیت های پژوهشی کاربردی در وزارت نیرو فعالیت کنند.

دکتر مجیدعمیدپور رئیس پژوهشکده انرژی و محیط زیست، پژوهشگاه نیرو با بیان اینکه وزرات نیرو بدنبال ارتباط مناسب و مستمری با دانشگاه ها است، گفت: از نکات قابل توجه در این تفاهم نامه تخصیص کمک هزینه یکصد میلیون تومانی به اساتید و دانشجویانی است که در برنامه ای 5 ساله به تحقیق و پژوهش های کاربردی می بردازند.

وی با بیان اینکه 26 پژوهشکده در پژوهشگاه نیرو وجود دارد افزود: پژوهشگاه نیرو در حوزه های مختلفی نظیر محیط زیست، انرژی های تجدیدپذیر، آب و ... آمادگی هرگونه فعالیت علمی و تحقیقاتی را دارد.

20101

کد خبر: 647334

وب گردی

وب گردی