حضور  واحد ایلام با 12 اختراع و محصول دانش بنیان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه

همزمان با برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی در تهران، واحد ایلام با 12 اختراع و محصول دانش بنیان در این نمایشگاه شرکت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نمایشگاه که از سی ام اردیبهشت لغایت 5 خردادماه ادامه دارد، آخرین دستاودهای پژوهشی فناورانه و اختراعات به نمایش گذاشته می شود و شرکت برای عموم آزاد است.

غرفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام نیز یکی از غرفه های است که آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مسئولان از آن بازدید کردند.

در غرفه واحد ایلام 12 اختراع و محصول دانش بنیان شامل هواپیمای بدون سرنشین، دستگاه هشدار دهنده نشت گاز، میله ورزشی گرمایشی ویبره دار، شیر فشار شکن، دستگاه های انرژی خورشیدی و کوادکوپتر، آبگرمکن خورشیدی و... به نمایش گذاشته شد است.

امروز در حالی محصولات دانش بنیان و اختراعات واحد ایلام در نمایشگاه "دستاوردهای پژوهشی" به نمایش گذاشته می شود که کمتر از17 سال از عمر دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام به عنوان آخرین استان کشور که دانشگاه آزاد اسلامی در آن راه اندازی شد می گذرد.

دانشگاهی که در سال 78 با 220 دانشجو در 4 رشته کاردانی و در یک ساختمان اجاره ای شروع به کار کرد امروز با همت بلند مسئولان دانشگاه و تلاش شبانه روزی اساتید و کارکنان به یکی از بزرگترین مراکز آموزش عالی استان ایلام تبدیل شده است. کمتر کسی فکر می کرد این واحد دانشگاهی چنان قله های علمی و پژوهشی را درنوردد که نقش بی بدیلی در توسعه استان داشته باشد.

این واحد دانشگاهی با تربیت بیش از 25 هزار فارغ التحصیل در رشته های مورد نیاز توسعه استان و انجام دهها طرح پژوهشی برون دانشگاهی، بازویی توانمند برای دستگاه های اجرایی استان بوده است. راه اندازی 48 رشته کارشناسی ارشد و دکتری در واحد ایلام نیز یکی از مهمترین مطالبات مردم استان از این دانشگاه بود که به خوبی این مهم انجام شد و امروز این دانشگاه امکانات لازم برای ادامه تحصلات جوانان استان در مقطع تحصیلات تکمیلی فراهم کرده است و با کمک اساتید مجرب و دانشجویان فرهیخته پای در عرصه تولید علم و تبدیل آن به ثروت از طریق تاسیس و راه اندازی شرکت های دانش بنیان گذاشته است. راهی که گرچه سخت و دشواری است ولی عملکرد مسئولان این واحد دانشگاهی نشان داده است که فعل "خواستن" و تلاش برای رسیدن به کیفیت و عبور از سختی ها و هموار کردن راخه تولید علم با " اقدام و عمل " در همین نزدیکی ها است آن هم با همدلی و همراهی همه دست اندرکاران این دانشگاه.

20101

کد خبر: 647345

وب گردی

وب گردی