وزیر ارتباطات: سالانه 170 هزار فارغ التحصیل آی تی داریم

وزیر ارتباطات با اشاره به سهم 17 درصدی فارغ‌التحصیلان در حوزه ICT گفت: در کشور سالانه 170 تا 180 هزار فارغ‌التحصیل در حوزه IT داریم و طبق بررسی‌های جهانی، IT حوزه‌ای است که می‌توان با سرمایه‌گذاری کم در آن شغل ایجاد کرد بنابراین این وظیفه ملی است که برای جوانان ایجاد شغل می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، محمود واعظی، وزیر ارتباطات گفت: در حال حاضر هیچ روستای بالای 10 خانوار وجود ندارد که تلفن نداشته باشد و بسیاری از روستاهای زیر 10 خانوار هم تلفن دارند و ما تلاش کردیم خدمات اینترنتی را نیز به روستاها بیاوریم و برای ارتباطات و باقی مزایا و خدماتی که هموطنان در روستاها باید داشته باشند، نیز تلاش کردیم.

واعظی با بیان این‌که پست بانک، بانک تخصصی ICT کشور برای ایجاد اشتغال و رونق در این بخش است، اظهار کرد: با موافقت وزارت اقتصاد و دارایی، پست بانک، بانک عامل وزارتخانه و شرکت‌های زیرمجموعه شد تا به عنوان بانک تخصصی بخش ICT قرار گیرد.

وی با تاکید بر رضایت مشتری بر مشتری‌مداری و تعامل بیان کرد: در چند ماه اخیر در ایران این اشتیاق ایجاد شده که افراد در حوزه ICT سرمایه‌گذاری کنند و کسی که می‌تواند نقش مهم تعیین‌کننده در این زمینه ایفا کند پست بانک است که باید بخش داخلی و بخش بین‌المللی خود را فعال کند تا زمینه‌ی سرمایه‌گذاری ایجاد شود.

واعظی همچنین به وام وجوه اداره شده اشاره کرد و افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سالانه وام وجوه اداره شده از طریق پست بانک به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌پردازد و همچنین در زمینه‌ی نیروی انسانی در بانک نیروی جوانی داریم که سرمایه‌ محسوب می‌شود و باید به این نیرو آموزش و انگیزه تزریق شود.

20101

کد خبر: 647354

وب گردی

وب گردی