دکتر میرزاده: تبیین مواضع انقلاب، نظام جمهوری اسلامی و اندیشه‌های امام(ره) و رهبری وظیفه حوزه دانشجویی فرهنگی است

دکتر میرزاده گفت: تبیین مواضع انقلاب، نظام جمهوری اسلامی و اندیشه‌های امام(ره) و رهبری از مهمترین وظایف حوزه دانشجویی-فرهنگی به شمار می‌رود.

به گزارش ایسکانیوز، نشست یک‌روزه هم‌اندیشی روسای شوراهای تخصصی دانشجویی فرهنگی استانی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در سازمان مرکزی این دانشگاه آغاز به کار کرد.

دکتر میرزاده در این نشست ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز آزادی خرمشهر و روز مقاومت و ایثار گفت: گرامیداشت چنین روزهای بزرگی مانند حماسه خرمشهر برای ما همیشه مایه خیر، برکت، تدوام صبر برای استقامت، مبارزه و مقاومت است.

وی افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند خرمشهرهای آینده پیش روی ماست و این گفته بدین معناست که مبارزه هیچ گاه تمام نمی شود. تا رسیدن به یک جامعه پیشرفته انسانی و اسلامی راه درازی در پیش رو داریم از این رو یکی از راه‌های رسیدن به جامعه پیشرفته اسلامی و احیای تمدن اسلامی توجه خاص به امور فرهنگی است.

وی ضمن قدردانی از معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به خاطر اجرای طرح‌ها و برنامه‌های ماندگار و موثر فرهنگی در دانشگاه گفت: در کنار بحث آموزش، پژوهش، فناوری و کارآفرینی که از وظایف اصلی دانشگاه به شمار می‌رود، توجه به امور فرهنگی بسیار ضروری است چرا که بستر رسیدن به اهداف اصلی دانشگاه را فراهم می‌کند.

دکتر میرزاده گفت: فعالیت در حوزه انسانی پیچیده است چرا که آن انسان‌ها هریک دارای ویژگی‌های خاص و پیچیده‌ای هستند.

وی با تاکید بر اینکه دانشجو در کنار اساتید مهم‌ترین عناصر دانشگاه‌ها به شمار می‌روند، افزود: دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی جایگاه ویژه ای دارند چرا که اقتصاد این دانشگاه بر اقتصاد خانواده‌ها بنا گذاشته شده است. بنابراین عنصر دانشجو برای ما بسیار با اهمیت بوده و احترام و تکریم آن را لازم می‌دانیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تأکید بر لزوم تکریم دانشجویان توسط کارکنان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خود را مدیون مردم می‌داند، چرا که این دانشگاه با حمایت و سرمایه گذاری مردم تاسیس شده است.

دکتر میرزاده از اعضای این جلسه خواست تا در این سمینار راهکارهای تکریم ارباب رجوع و دانشجویان را در دستور کار خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: کارکنان حوزه دانشجویی -فرهنگی باید دارای ملاطفت‌های قلبی و مهارت‌های برقراری ارتباط‌های انسانی باشند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر ارائه آموزش‌های سیاسی در محیط دانشگاهی و ارائه دانش سیاسی به دانشجویان گفت: تبیین اهداف انقلاب و نظام نباید در حوزه دانشگاه مغفول بماند به همین خاطر استادان دانشگاهی باید در تبیین مواضع سیاسی کشور از دانش کافی بهره‌مند بوده تا بتوانند دانشجویان را از خطرات سیاسی موجود آگاه سازند.

دکتر میرزاده افزود: در دنیا این طور شایع شده که منطقه خاور میانه پس از انقلاب اسلامی پر از درگیری و تنش شده است، به عبارتی دیگر ناامنی منطقه و مسائل اخیر را به حساب انقلاب اسلامی می‌گذارند. این گفته‌ها شیطنت‌های خطرناکی است و افرادی که این مسائل را مطرح می‌کنند عوامل اسرائیل و غرب به شمار می‌روند.

وی خاطر نشان کرد: آنها می‌خواهند با این گفته‌ها مردم فراموش کنند که عامل اصلی توطئه در منطقه خودشان هستند که در سال 1948 میلادی با تشکیل دولت غاصب اسرائیل در واقع یک جسم خارجی ناسازگار را در تن جهان اسلام کاشتند و طبیعی است که طبق قانون آفرینش بدن جسم خارجی را تحمل نمی کند. شکل‌گیری این دولت غاصب باعث بهم‌ریختگی در این منطقه شده و انقلاب اسلامی نیز پاسخی طبیعی به این بحران ایجادشده بود زیرا رژیم پهلوی پشت جبهه اسرائیل یعنی همان جسم خارجی ناسازگار با دولت اسلامی بود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه باید نسبت به این مسائل حساسیت داشته و دانشجویان را نسبت به رفتارهای غرب و اسرائیل توجیه کنیم، گفت: تبیین مواضع انقلاب، نظام جمهوری اسلامی و اندیشه‌های امام(ره) و رهبری از مهمترین وظایف حوزه دانشجویی- فرهنگی به شمار می‌رود.

بسیاری از دانشجویان ما نسبت به این مسائل آگاهی ندارند بنابراین وظیفه ماست تا از صاحبان اندیشه دعوت کنیم تا با حضور در دانشگاه و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویان را آگاه سازند.

20101

کد خبر: 647361

وب گردی

وب گردی