اعتراف متهم شیشه ای به قتل زن بی گناه/در زمان ارتکاب به قتل حالت عادی نداشتم

متهم شیشه ای که به خاطر مصرف مواد روانگردان اقدام به قتل زن بیگناه و سرقت طلاها و جواهرات او کرده بود با حضور در اداره آگاهی به قتل اعتراف کرد و گفت: در زمان ارتکاب به قتل حالت عادی نداشتم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر ، ۲۵ اردیبهشت ماه از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره جنایت در منطقه سعادت آباد – میدان بهرود به کلانتری ۱۶۳ ولنجک اعلام شد.

پرونده در اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با حضور تیم بررسی صحنه جنایت اداره دهم و تشخیص هویت پلیس آگاهی و انجام بررسی های اولیه مشخص که مقتول به علت ورود جسم تیز به ناحیه چپ سینه و جراحت شدید به ناحیه حیاتی بدن (قلب) فوت کرده است.

اظهارات همسر مقتول

همسر مقتول که طی تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ کشته شدن همسرش بنام کاظم . الف (۵۰ ساله) را به پلیس اطلاع داده بود، پس از حضور در اداره دهم پلیس آگاهی ضمن معرفی پسرعمه ی همسرش به نام «محمدهادی . م» (۴۸ ساله) به عنوان عامل جنایت به کارآگاهان گفت: پسرعمه همسرم (محمدهادی) از حدود ۱۰ شب قبل از جنایت به عنوان میهمان به خانه ما آمده بود. شب دهم محمدهادی به همراه ما به مراسم عروسی یکی از بستگان آمد. در ساعت ۲۳ و با پایان مراسم جشن عروسی، هر سه نفرمان مجددا به خانه بازگشتیم؛ من و مادرم برای استراحت به یکی از اتاق ها و محمدهادی نیز به همراه همسرم به اتاقی دیگر رفتند. حدودا ساعت ۵:۳۰، با شنیدن صدای درگیری بیدار شده و به سمت اتاقی که همسرم به همراه محمدهادی در آنجا خوابیده بودند، رفتم؛ پس از باز کردن دراتاق، ناگهان محمدهای را بر روی سینه همسرم مشاهده کرده که دستانش بر روی دهان همسرم قرار داشت؛ از شدت ترس شروغ به جیغ کشیدن کردم که محمدهادی با اسلحه کمری و چاقوی خون آلود به سمت من حمله ور شد و مرا مجبور به سکوت کرد؛ وی پس از سرقت تمامی طلا و جواهرات داخل دستانم و همچنین سایر طلاجات و وجوه نقد داخل خانه به سرعت از خانه خارج شد؛ پس از رفتن وی به سرعت خودم را به بالای سر همسرم رساندم اما او دیگر زنده نبود.

تحقیقات پلیسی

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با شناسایی اعضای خانواده مقتول به تحقیق از آنها پرداختند؛ همچنین همزمان با انجام تحقیقات از خانواده ی متهم کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی اقدام به ارائه مشاوره به اعضای خانواده متهم برای همکاری آنها با پلیس کردند؛ سرانجام سوم خردادماه متهم با مراجعه به اداره دهم دهم خودش را به عنوان قاتل معرفی کرد.

اعترافات اولیه متهم

متهم در اعترافات اولیه با انکار همراه داشتن هرگونه اسلحه کمری، با طرح ادعای مصرف قرص های روانگردان در شب جنایت، به کارآگاهان گفت: با معرفی مقتول در یک شرکت خصوصی مشغول بکار شده و در آنجا کار می کردم اما پس از گذشت تنها چند روز، مدیر شرکت با من تسویه حساب کرد و من مجددا بیکار شدم؛ به اصرار مقتول، چند روزی در منزل ایشان بودم تا اینکه روز جمعه مقتول و همسرش به عروسی دعوت شدند؛ پیش از رفتن به عروسی، برای تهیه شربت و قرص متادون به مطب پزشک رفته بودم اما مطب بسته بود، پس از خارج شدن از مطب، چند فروشنده مواد با مشاهده حالت پریشان من، به من پیشنهاد مصرف مواد کردند اما به آنها گفتم که در حال ترک هستم به همین دلیل آنها یک قرص [روانگردان] به من دادند؛ پس از بازگشت از عروسی، اقدام به خوردن قرص کرده و پس از مدت کوتاهی، دیگر نمی دانم که چگونه اقدام به ارتکاب جنایت و سرقت کردم.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: تحقیقات برای بررسی صحت اظهارات متهم در مراحل ابتدایی و مقدماتی قرار دارد.

او گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و مشخص شدن انگیزه اصلی جنایت در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

20106

کد خبر: 647362

وب گردی

وب گردی