بازدید سر زده امام جمعه کرج از پژوهشگاه انقلاب اسلامی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

آیت الله حسینی همدانی ضمن تاکید بر اینکه کسانی که در دستگاه های اجرایی قرار دارند معذورات و مسئولیت هایی دارند که می بایست آن را لحاظ کرد گفت: با اشرافی که در خصوص عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج وجود دارد و گزارش هایی که می رسد بحمدالله در مجموع این دانشگاه با مدیریت خوب ، و دارای اعضای هیأت علمی و پرسنل خوبی است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز ، امام جمعه شهرستان کرج و نماینده ولی فقیه در استان البرز ضمن بازدید از پژوهشگاه انقلاب اسلامی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج گفت: ضمن اینکه همه می بایستی فضا را بررسی و در صورت بروز تخلف عکس‌العمل معقول نشان دهند، در این فضا دنبال کردن و تکرار کردن برخی مسائل و مشکلات نیازی نیست.

وی با اشاره به صحبت های اخیر مقام معظم رهبری تصریح کرد: حضرت آقا هم در صحبت هایشان دیروز این پیام را دادند که اگر کسی هم حرفی می زند، شما عکس العمل بیش از اندازه نشان ندهید.

نماینده ولی فقیه تاکید کرد: پیامبر خداوند دستور داده اند که در مقابل افرادی که بر خلاف ما آرایی دارند، لازم نیست که آنان را بکوبیم و به آنها به چشم دشمن داخلی بنگریم.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: این به معنی ساده انگاری نیست که هر کس هر حرفی دوست دارد بزند بلکه بایستی تامل و بررسی کرد و با منطق و اصول عمل کرد. وی تاکید: در برخورد با مسائل در دانشگاه از اصل زمان و علم دور نمانیم و درگیر مرده باد و زنده باد نشویم و در عین اینکه دیدگاه را شفاف می کنیم نبایستی با پیش فرض و پیش داوری نظر دهیم بلکه موقعیت ها و سختی ها و موقعیت های شغلی افراد را در نظر بگیریم.

وی ضمن تاکید بر اینکه کسانی که در دستگاه های اجرایی قرار دارند معذورات و مسئولیت هایی دارند که می بایست آن را لحاظ کرد گفت: با اشرافی که در خصوص عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج وجود دارد و گزارش هایی که می رسد بحمداله در مجموع این دانشگاه با مدیریت خوب ، و دارای اعضای هیأت علمی و پرسنل خوبی است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز دانشجویان را به حفظ آرامش و مقررات و داشتن بصیرت و تامل بیشتر دعوت کرد و گفت: فضا باید به گونه ای باشد که افراد مختلف بتوانند حرف خود را مطرح کنند و فضای گفتمانی ایجاد شود. چرا که اگر سخن گفته نشود و آن سخن ، جواب منطقی نگیرد ، مسائل و تبعاتی دارد.

وی با اشاره به خوارج در صدر اسلام گفت: فکر منحرف مانند منافقین و یا داعش مدت‌های طولانی زمان میگیرد تا از بین برود و لذا هر مشکلی را باید با جنس خود حل کرد و توطئه دشمنان نیز همین است که انقلاب اسلامی را با دستکاری آرمان ها و تحلیل‌های آن از بین برند ؛ لذا می بایست در این زمینه بیدار باشیم و در مسیری که دشمن می‌خواهد قدم برنداریم.

آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: داشتن بصیرت به معنای تند صحبت کردن و تندروی نیست بلکه به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) عمیق اندیشیدن است.

امام جمعه کرج به دانشجویان توصیه کرد در عین داشتن بصیرت اجتماعی و تلاش برای بالا بردن این بصیرت می بایست آرامش فضا را حفظ کرده و با سخن گفتن به امور علمی نیز بپردازیم و اساسا فلسفه کرسی های آزاد اندیشی نیز همین است.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه همچنین تاکید کرد: همه گروهها و تشکلهای دانشجویی می‌بایست در چارچوب مقررات دانشگاه عمل کنند و این نکته را در نظر بگیرند که مسئولین هر واحد دانشگاهی نیز می بایست در برابر مقامات مافوق خود پاسخگو بوده و گزارشات و مستندات ارائه نمایند.

امام جمعه کرج به مسئولین دانشگاه نیز توصیه کرد: مراقب نظریه پردازی ها در دانشگاه باشند چرا که اختلاف نظر وجود خواهد داشت و با ایجاد فضای گفتمان و پرسش و پاسخ از متراکم شدن فضا جلوگیری می شود.

کد خبر: 647432

وب گردی

وب گردی