پیام دکتر میرزاده به سومین جشنواره فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی

سومین جشنواره فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی با پیام رئیس این دانشگاه به میزبانی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، متن پیام حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که از سوی حجت‌الاسلام دکتر سیدفرج‌الله موسوی رئیس واحد یادگار امام (ره) و رئیس کمیته اجرایی جشنواره قرائت شد، بدین شرح است: با درود و سلام به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) و با درود و سلام به روح پر فتوح امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی و با درود به ارواح طیبه شهدا خصوصاً شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم و با آرزوی سلامتی و توفیق مقام معظم رهبری و کلیه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

یکی از برکات انقلاب اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی است که با پیشنهاد ارزشمند حضرت آیت­ الله هاشمی رفسنجانی و موافقت بنیانگذار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) در سال 1361 تأسیس و تا امروز با بیش از پنج میلیون و 7 هزار فارغ التحصیل و نزدیک به دو میلیون دانشجو در 400 واحد دانشگاهی و مراکز آموزشی در سراسر کشور و چند واحد بین‌المللی بستر بسیار خوبی را برای توسعه علمی کشور فراهم کرده است.

با مروری بر وضعیت علمی امروز کشور و نگاهی به رشد علمی و فرهنگی پس از انقلاب، هر روز شاهد اختراع، اکتشاف و پیشرفت تازه‌­ای در زمینه‌­های مختلف علمی، اقتصادی و فرهنگی هستیم و این نشان دهنده این است که دانشجویان و استادان محترم ما در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تمامی عرصه‌­ها خوش درخشیده و نام کشور عزیزمان ایران و دانشگاه آزاد اسلامی را به زیبایی آراسته‌اند.

یکی از علوم بسیار تاثیرگذار در دنیای امروز، فناوری نانو می‌­باشد که به سرعت در حال گسترش است و ایران به عنوان کشور پیشرو در منطقه و یکی از کشورهای برتر جهان در این زمینه می‌­باشد که بی‌­شک تلاش دانشگاهیان پرتلاش این مرز و بوم از جمله پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی در تحقق این جایگاه برجسته، مؤثر بوده است.

دامنه کاربرد علم نانوفناوری بسیار متنوع بوده و از شیمی و زیست­‌شناسی و بیوتکنولوژی گرفته تا الکترونیک، کامپیوتر، ارتباطات، حمل­ و­ نقل، انرژی، محیط‌­زیست، هوافضا و امنیت ملی کاربردهای بسیار متنوعی دارد. در حقیقت فناوری نانو با طبیعت فرارشته‌­ای خود در آینده دربرگیرنده همه فناوری‌های امروزین خواهد بود.

لذا یک برنامه‌­ریزی علمی دقیق و کارشناسانه برای حضوری فعال و حتی رقابتی سالم در این جایگاه، بسیار ضروری بوده و برای چنین کاری طراحی یک برنامه منسجم، فراگیر و همه‌جانبه اجتناب‌­ناپذیر است. ایران به ­عنوان هفتمین کشور دنیا در تولید علم در زمینه فناوری نانو و رتبه اول بلامنازع در منطقه و کشورهای اسلامی و متولی شبکه فناوری نانو در میان کشورهای عضو اکو، از سال 1382 تاکنون قدم‌­های چشمگیری را در این زمینه برداشته است.

یکی از نیازمندی‌های توسعه پایدار فناوری‌ نانو، مشارکت همه گروه‌های ذینفع و صاحب نظر در نظام توسعه این فناوری است. این امر مستلزم طراحی فعالیت‌های منسجم ترویجی، اطلاع­‌رسانی و آموزشی برای گروه‌های مختلف و بازخوردگیری از اثرگذاری این فعالیت‌هاست. لذا برگزاری جشنواره­‌ها و همایش‌­های علمی می‌­تواند با فراهم کردن زمینه­ های همکاری بین پژوهشگران این حوزه، نقش مهمی در پیشرفت آن داشته باشد.

هم اکنون دانشگاه آزاد اسلامی با ترسیم سیاست‌­های مناسب و با تلاش استادان، دانشجویان و کارکنان محترم به سمتی گام برداشته که صرفاً آموزشی نبوده و به سمت نسل سوم دانشگاه‌­ها و دانشگاه‌­های کارآفرین حرکت کند.

در پایان ضمن تقدیر از برگزارکنندگان، عوامل اجرایی و همچنین استادان، دانشجویان و شرکت کنندگان فرهیخته این جشنواره، از خداوند منان توفیق روزافزون این عزیزان و اعتلای بیش از پیش ایران اسلامی را خواستارم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

دکتر حمید میرزاده

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

20101

کد خبر: 647503

وب گردی

وب گردی