سرمایه‌گذاری خارجی/ توسعه توان پیمانکاری داخلی صنعت برق

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: تمام دغدغه ما در طرح‌های برق، تقویت بخش داخلی از راه تامین نقدینگی و انتقال دانش و فناوری‌های نوین است.

به‌گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "آرش کردی" در حاشیه نشست هم‌اندیشی فاینانس 312 دستگاه پست فوق توزیع با بیان این مطلب افزود: با توجه به کمبود منابع مالی داخلی، تدبیری اندیشیده شد که برای احداث پست‌های فوق توزیع و انتقال، از منابع مالی خارجی استفاده شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه بخش داخلی صنعت برق توانایی بالایی دارد، ولی از گردش سرمایه کافی محروم است؛ با این حال مقرر شد در این پرو‍ژه، حضور حداکثری داشته باشد که الزام سرمایه‌گذار خارجی به تامین حداقل 51 درصد پرو‍ژه از داخل، یکی از اهرم‌های تحقق این امر است؛ در عین حال به تناسب افزایش سهم داخلی به میزان بیش از 51 درصد، امتیازات فنی حاضرین در مناقصه افزایش خواهد یافت.
کردی با اشاره به برخی نگرانی‌های فعالان بخش خصوصی درباره این پروژه نیز خاطرنشان کرد: شرایط مناقصه کاملا قانونی و شفاف طراحی شده و بخش داخلی نیز به هیچ عنوان کنار گذاشته نشده است؛ ضمن آنکه تعداد قابل‌توجهی از شرکت‌کنندگان در مناقصه یا شرکت‌های داخلی هستند یا شرکای مجموعه‌های خارجی محسوب می‌شوند.
مدیرعامل شرکت توانیر در پایان گفت: ما به دنبال فاینانس هستیم و فرقی ندارد این کار از داخل تامین شود یا خارج؛ هرکس توانایی تامین مالی را داراست، می‌تواند وارد شود و چنانچه شرکت‌های داخلی از این توانایی برخوردار باشند، بر همتایان خارجی خود ارحجیت دارند، حتی امتیازاتی قانونی را نیز در این خصوص در نظر گرفته‌ایم.
بر اساس این گزارش، در نشست هم‌اندیشی فاینانس 312 دستگاه پست فوق توزیع که پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در ساختمان ستادی شرکت برق منطقه‌ای تهران برگزار شد، معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت توانیر، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تلفیقی و راهبردی وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران و معاونان و مدیران این شرکت و سایر مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه ای کشور نیز حضور داشتند.
بر اساس دستورالعمل توانیر، شرکت برق منطقه‌ای تهران به نمایندگی از شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور، در حال پیگیری مقدمات برگزاری مناقصه خرید 312 دستگاه پست فوق توزیع است

404/602

کد خبر: 647687

وب گردی

وب گردی