کارگاه آموزشی «افزایش ظرفیت و تجاری‌سازی فناوری» در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود

کارگاه آموزشی افزایش ظرفیت و سرعت بررسی، جذب، انطباق و تجاری سازی فناوری با همکاری سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO)، هشتم و نهم خردادماه امسال در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، کارگاه آموزشی افزایش ظرفیت و سرعت تکنولوژی، جذب، انطباق و تجاری سازی با هدف افزایش ظرفیت و توانمند سازی مراجع علمی، پژوهشی و تحقیقاتی کشور جهت بهره برداری و تجاری سازی فناوری‌ها و نوآوری‌ها (اختراعات) با همکاری دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس و سازمان جهانی مالکیت فکری و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور برگزار می‌شود.

ماموریت و نقش دانشگاه در نوآوری و توسعه اقتصادی، مدیریت مالکیت فکری دانشگاهی (IP) و انتقال فناوری، مالکیت فکری به عنوان ابزاری برای توسعه، انتقال و پیاده سازی فناوری دانشگاهی برخی محورهای این کارگاه آموزشی هستند.

بر اساس این گزارش، سازمان جهانی مالکیت معنوی (World Intellectual Property Organization) یکی از ۱۶ آژانس تخصصی سازمان ملل است. وایپو با امضای توافقنامه‌ای در استکهلم در سال ۱۹۶۷ «برای تشویق آثار خلاقانه در راستای حمایت از مالکیت معنوی در جهان» تأسیس شد.

20104

کد خبر: 647809

وب گردی

وب گردی