نگرانی کامرون درباره شرکت جوانان انگلیس در همه پرسی

نخست وزیر انگلیس ضمن استقبال از روند خوب مبارزه مردم کشورش برای ماندن در اتحادیه اروپا، نسبت به عدم تمایل جوانان کشورش برای شرکت در این همه پرسی ملی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، رویترز نوشت، نخست وزیر انگلیس که برای شرکت در اجلاس گروه جی ۷ به ژاپن سفر کرده، امروز در مصاحبه ای نسبت به میزان جوانان شرکت کننده در همه پرسی این کشور در مورد مساله خروج یا ماندن در اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرد.

«دیوید کامرون» گفت: مبارزه برای باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا مطمئنا حرکتی خوب است. اما جلب توجه جوانان برای شرکت در همه پرسی بزرگترین نگرانی است.

گفته می شود با اینکه بیشتر جوانان انگلیس، خواهان باقی ماندن کشورشان در اتحادیه اروپا هستند، اما نسبت به شرکت در همه پرسی و انجام مشارکت های سیاسی، تمایل چندانی از خود نشان نمی دهند.

آمارها نشان می دهند که تنها ۴۴% از جوانان انگلیس در انتخابات سال گذشته میلادی شرکت کردند که نسبت به انتخابات قبل که حدود ۶۶% از جوانان رده سنی ۱۸ تا ۲۴ سال در آن مشارکت داشتند، افت شدیدی را نشان می دهد.

کامرون درباره همه پرسی در کشورش گفت: من احساس می کنم ما در این فرآیند رو به پیشرفت هستیم. مخصوصا اینکه اوضاع انگلیس در صورت ابقا در اتحادیه اروپا بهتر هم خواهد شد.

وی افزود: احتمالا بزرگترین دغدغه حال حاضر من این است که هرچه در توان داریم باید انجام دهیم تا مردم، به ویژه جوانان، هفته آینده برای ثبت نام در همه پرسی شرکت کنند. چرا که این همه پرسی مسلما به آینده آنها مربوط می شود.

گفتنی است، ۷ ژوئن ، به عنوان آخرین مهلت ثبت نام در همه پرسی انگلیس که قرار است روز ۲۳ ژوئن انجام شود، اعلام شده است.

303300

کد خبر: 647848

وب گردی

وب گردی