ترامپ رسما نامزد قطعی جمهوریخواهان شد

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجشنبه گزارش کرد، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا آرای مورد نیاز هیات های انتخاباتی را برای معرفی شدن به عنوان نامزد حزب جمهوریخواه در این انتخابات به دست آورد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، آسوشیتدپرس نوشت، ترامپ موفق به کسب آرای یکهزار و 237 هیات انتخاباتی شد.
ترامپ از اوایل ماه جاری میلادی که «تد کروز» و «جان کسیک» دو نامزد رقیب درون حزبی وی از ادامه رقابت انصراف دادند، به تنها نامزد باقی مانده جمهوریخواه تبدیل شد.
وی که رقابت انتخاباتی اش را 16 ژوئن سال گذشته آغاز کرد، توانست از سد 16 رقیب جمهوریخواه خود بگذرد.
گرچه ترامپ توانست حمایت جمهوریخواهان را به دست آورد اما، با توجه به علاقه وافر وی به سر به سر گذاشتن منتقدان، بخش هایی از این حزب همچنان ملاحظاتی دارد.
«کامرون لینتون» از هیات انتخاباتی پنسیلوانیا گفت که در انتخابات مقدماتی از ترامپ حمایت می کند اما، در انتخابات بعدی به او رای نمی دهد.
لینتون افزود: او فردی مسخره و مضحک است. چیز دیگری درباره او نمی توان گفت.
برخی اظهارات ترامپ، از حمله ممنوعیت موقت ورود مسلمانان به آمریکا، با واکنش هایی شدید مواجه شد.
بر اساس قوانین آمریکا، برای اینکه نامزد جمهوریخواه بتواند به عنوان نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شود باید در مجموع 1237 رای ایالتی را کسب کند.
دونالد ترامپ 69 ساله، فرزند یک دلال املاک در نیویورک است و خود نیز به عنوان یکی از سرمایه داران بزرگ بخش املاک و مستقلات شناخته می شود. وی همچنین مجری برنامه های تلویزیونی بوده است.
منتقدان ترامپ او را به خاطر شعارهای عوام گرایانه نکوهش می کنند.
303300

کد خبر: 647892

وب گردی

وب گردی