پاسخ  آموزش و پرورش به اعتراض دانش‌آموزان مشهدی:امتحانات سخت نبود

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ادعای دانش آموزان درست نبوده و سوالات امتحانات نهایی تغییری نکرده و سخت تر نشده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، طی روزهای گذشته دانش‌آموزان مقطع نهم و سوم دبیرستان نسبت به دشواری سوالات امتحانات نهایی شیمی و ریاضی در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان اعتراض کردند.

دانش‌آموزان معتقدند سطح سؤالات بسیار بالا بوده و میانگین نمرات آن‌ها را تحت شعاع قرار داده و در زمان کنکور با مشکل مواجه خواهند شد.

سید جواد حسینی، مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در رابطه با اعتراض های اخیر دانش آموزان نسبت به سوالات امتحانات نهایی امسال، آن را امری عادی خواند و گفت: هر ساله شاهد این گونه اعتراضات هستیم.

او با تأکید بر اینکه اینگونه اعتراضات هیچگونه تغییری در نتیجه آزمون ها ایجاد نمی کند افزود: برای طراحی سؤالات امتحانات نهایی استانداردهایی وجود دارد و سؤالات بر اساس اهداف دروس طراحی می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه مسئولیت اصلی در حوزه امتحانات نهایی بر عهده سازمان سنجش است، گفت:‌ اگر سوالات امتحانات نهایی اشکال داشته باشند این موضوع از طریق گروه های آموزشی به مرکز سنجش منتقل شده و بررسی‌های لازم در رابطه با آن صورت می‌گیرد.

حسینی در رابطه با این سؤال که آیا این تجمع به صورت مجازی هماهنگ شده بودد گفت: گسترش فضای مجازی علت اصلی این اجتماعات است.

او با اشاره به تغییر روند برگزاری امتحانات به شیوه محتوایی افزود: متاسفانه برخی دانش آموزان به جای کتاب درسی، جزوه‌های آموزشی معلمان‌ و موسسه‌ها را مطالعه می‌کنند و همین امر موجب دوری آنها از محتوای درسی و عدم موفقیت در آزمون ها می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان گفت: سوالات نهایی از متن کتاب می‌آید نه از جای دیگر.

105105

کد خبر: 647893

وب گردی

وب گردی