استاندار اردبیل: اشتغالزایی حلقه گمشده دانشگاه ها است

استاندار اردبیل گفت: 99 درصد دانش آموختگان دانشگاه ها با فضای کسب و کار آشنا نیستند و ایجاد اشتغال حلقه گمشده در فعالیت مراکزعلمی است.

مجید خدابخش در چهل و نهمین اجلاس معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، مراکز علمی و پارک های علم و فناوری کشور در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: کشور می خواهد از اتکا به درآمد نفت فاصله بگیرد و باتوجه به کثرت دانش آموختگان دانشگاه ها لازم است ایجاد اشتغال مدنظر مراکز علمی باشد.

وی بیان کرد: به نظر من پژوهش و فناوری با مشکل مالی مواجه نیست بلکه مشکل بزرگ این حوزه فقدان روش برای حل مشکلات جامعه است و باید در این راستا از دانشگاه های موفق داخلی و خارجی الگو گرفته شود.

خدابخش ادامه داد: بدون تحقیق و پژوهش نمی توان به مشکلات اجتماعی فائق آمد و بسیاری از مسایل با تصمیم های آنی و اقدام های مدیریتی قابل حل نیست.

او اظهار امیدواری کرد در اجلاس معاونان پژوهشی دانشگاه های کشور روش های کارآمد برای حل مشکلات جامعه در سطوح استانی و ملی ارایه شود.

وی گفت: اردبیل استانی کشاورزی است و می تواند با محصولات خود بازار بزرگ روسیه را در دست بگیرد اما به توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی با رعایت استانداردهای آن نیاز دارد تا تولید به خلق ثروت منجر شود.

کد خبر: 647897

وب گردی

وب گردی