اهمیت راه‌آهن ایران‌ ـ‌ جمهوری آذربایجان برای تمام کشورهای منطقه

شاهین مصطفی‌اف ضمن بازدید از مراحل اجرایی احداث مسیر خط آهن قزوین‌ ـ‌ رشت‌ ـ‌ آستارا با اشاره به گسترش روابط ایران و جمهوری آذربایجان در دو سال گذشته اظهار کرد: ساخت کریدور شمال‌ ـ‌ جنوب از مهم‌ترین دستاوردهای روابط جمهوری آذربایجان و ایران است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات؛شاهین مصطفی‌اف وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان به همراه واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دقایقی پیش از مراحل اجرایی احداث مسیر خط آهن قزوین‌ ـ‌ رشت‌ ـ‌ آستارا بازدید کرد با اشاره به گسترش روابط ایران و جمهوری آذربایجان در دو سال گذشته اظهار کرد: ساخت کریدور شمال‌ ـ‌ جنوب از مهم‌ترین دستاوردهای روابط جمهوری آذربایجان و ایران است.

وی راه‌آهن کریدور شمال‌ ـ‌ جنوب را برای تمام کشورهای منطقه با اهمیت ویژه خواند و افزود: این راه‌آهن به منظور حمل بار از هندوستان از طریق ایران و جمهوری آذربایجان به کشورهای شمالی در حال احداث است.

وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان حمل بار از طریق ایران و جمهوری آذربایجان و گرجستان از طریق دریای سیاه به اروپا را از جمله برنامه‌های احداث کریدور مذکور برشمرد.

مصطفی‌اف تصریح کرد: برای جابه‌جایی مسافران از طریق کریدور شمال‌ ـ‌ جنوب برنامه‌ریزی لازم انجام شده

است و راه‌آهن ایران‌ ـ‌ جمهوری آذربایجان برای تمام کشورهای منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی یادآور شد: امسال ساخت هشت کیلومتر سهم راه‌آهن آستارای جمهوری آذربایجان به پایان می‌رسد و پل راه‌آهن در مرز مشترک ایران و جمهوری آذربایجان که مدتی پیش کلنگ اجرایی آن به زمین زده شده بود، نیز اجرایی می‌شود.

وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان درباره دریافت عوارض گمرکی از کامیون‌های ایرانی در مرز آستارا توسط جمهوری آذربایجان ادامه داد: اخذ این عوارض از طرف جمهوری آذربایجان لغو شده است.

مصطفی‌اف اظهار کرد: امروز از پروژه راه‌آهن قزوین‌ ـ‌ رشت بازدید کردیم و درباره ساخت راه‌آهن رشت‌ ـ‌ آستارا بین جمهوری آذربایجان و ایران همکاری تنگاتنگی وجود دارد و در این زمینه کارگروه احداث راه‌آهن رشت‌ ـ آستارا توسط آذربایجان و ایران تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه کارگروه مذکور فعال می‌شود، یادآور شد: برای تأمین منابع مالی این راه‌آهن از طرف جمهوری آذربایجان راهکارهایی در نظر گرفته شده و ساخت آن برای دو کشور ایران و آذربایجان مفید است.

404/602

کد خبر: 647928

وب گردی

وب گردی