رونمایی از 4 کتاب تاریخ پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با حضور دکتر ولایتی

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم اختتامیه همایش ملی «تاریخ پزشکی در تمدن اسلام و ایران» گفت : هسته اولیه پزشکی در اسلام در جندی‌شاپور ایران شکل گرفت .

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از آنا؛ دکتر علی اکبر ولایتی ظهر امروز در همایش ملی تاریخ پزشکی درتمدن اسلام و ایران که در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، با تاکید براینکه پزشکی ما ریشه دار است افزود : در ایران با توجه به انواع اقلیم ها حدود 7500 تا 8 هزار نوع گیاه است که از این تعداد بیش از 2000 گونه گیاهان دارویی ما را تشکیل می دهند که همین امر موجب شده موضوع گیاهان دارویی در ایران دارای سابقه بسیار بالایی باشد.

در این مراسم از چهار کتاب تاریخ پزشکی به نام های کفایه المجاهدیه، نوشته منصور شیرازی در قرن 9، تاریخ دارالشفای آستان قدس رضوی از دوره صفوی تا پایان دوره قاجار با تکیه بر اسناد نوشته سالم حسین زاده سورشجانی، کتاب تاریخ پزشکی نوین مشهد، نوشته غلامرضا آذری خاکستر و کتاب دارالشفای رضوی در گذر زمان، نوشته سالم حسین زاده، الهه محبوب و زهرا فاطمی مقدم توسط دکتر ولایتی رونمایی شد .
در ادامه دکتر شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی 4 جلد از کتب رونمایی شده در این همایش را تقدیم دکتر ولایتی نمود .

در این مراسم از مقالات برتر و اعضای هیات علمی همایش با اهدای لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد .
در این همایش ؛ صاحب نظران عرصه تاریخ پزشکی از جمله دکتر انوشیروانی ، دکتر سید احمد امامی ، دکتر فرید قاسملو و دکتر حسن تاج بخش و ... حضور داشتند .

۲۰۲۰

کد خبر: 647929

وب گردی

وب گردی