ایسکانیوز: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در روز جمعه، یک روز پس از آنکه رئیس دولت شد کابینه جدید خود، که در آن بسیاری از متحدان وفادارش به چشم می خورند، معرفی کرد.

«مولود چاوش اوغلو» که در حوزه های دیپلماتیک مربوط به اتحادیه اروپا سوابق درخشانی داشته است به عنوان وزیر خارجه این کشور انتخاب شد.

به گزارش اینترنشنال نیوز، احمد داوود اغلو، نخست وزیر ترکیه که در حال حاضر سمت پیشین اردوغان را از آن خود کرده است گفت: تغییرات کمی را در کابینه وزرا شاهدیم و تنها 4 نام جدید به چشم می خورد.

در این میان انتخاب چاوش اوغلو به عنوان وزیر خارجه که از سال 2009 داوود اغلو عهده دار آن بوده است، بسیار حائز اهمیت و برای آمریکا و اتحادیه اروپا اطمینان بخش است.
بسیاری از چاوش اوغلو می خواهند سیاست خارجی ترکیه را در برخی از بخش ها که به دلیل سیاست های جاه طلبانه داوود اغلو مورد اتهام واقع شده است از نو متوازن کند.
شهرت چاوش اوغلو به عنوان عضو اتحادیه اروپا برای ترکیه یک اولویت است و از کشورهای اتحادیه اروپا می خواهد که موانع پیش رویشان را از میان بردارند.

«سیسمک» وزیر دارایی و «ییلدیز» به عنوان وزیر انرژی در پست‌های خودشان باقی مانده‌اند، بولنت آرینج، علی بابکان، یالیچ آکودگان و نومان کورتولومس به عنوان معاون نخست‌‌وزیر، بکر بوزداک به عنوان وزیر دادگستری، ولکان بوزکور به عنوان وزیر امور اتحادیه اروپا، عصمت ییلمار به عنوان وزیر دفاع، آیشنور اسلام به عنوان وزیر خانواده و امور اجتماعی، فیکری ایشیک وزیر علوم، صنعت و تکنولوژی، فروک چلیک به عنوان وزیر کار و تامین اجتماعی و عمر چلیک به عنوان وزیر فرهنگ و گردشگری معرفی شدند.

رجب طیب اردوغان در تاریخ 10 اوت (19 مرداد) با مجموع 52 درصد آرا برای اولین بار به طور مستقیم از سوی مردم انتخاب شد.
کد خبر: 64793

وب گردی

وب گردی