تهران - ایسکانیوز: وزیر جهاد کشاورزی خطاب به کشاورزان گفت: خشکسالی را فراموش کنید و خودتان را با شرایط موجود در کشور تطبیق دهید چرا که خشکسالی رویه عادی کشور است .

محمود حجتی در مراسم افتتاح همزمان 1100 هکتار آبیاری تحت فشار و 100 طرح بخش کشاورزی استان تهران افزود: نباید هر سال بگوییم دچار خشکسالی هستیم؛ کم کم باید لفظ خشکسالی را فراموش کنیم و خودمان را با این شرایط تطبیق دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین از وجود منابع مالی برای اصلاح بهره وری از 400 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور خبر داد و گفت:در حال حاضر مسئولان توجه ویژه ای به بخش آب دارند، فقط در مجلس 1000 میلیارد تومان اعتبار به منابع آبیاری تحت فشار علاوه بر ردیف های جاری وزارت جهاد کشاورزی افزوده شده است.حجتی گفت: با پیگیری های رئیس جمهور و عنایت ویژه مقام معظم رهبری بیش این مبلغ برای استحصال و استفاده هرچه بهتر آب در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفته است. وی گفت: اجرای طرح های آبی در استان خوزستان با عنایت رهبری و پیگیری رئیس جمهور بود. برای اجرای پروژه های آبهای مرزی اعتبارات خوبی در اختیار ما قرار گرفته است.

حجتی گفت: با کمک مردم و پشتیبانی دولت یک عزم ملی و خیزش عمومی برای اصلاح بهره وری آب در بخش کشاورزی انجام شود.

او ادامه داد: اگر اعتبارات کافی مانند انسان در اختیار داشته باشیم سالانه 400 هکتار اراضی از نظر راندمان اصلاح کنیم طی یک دهه به بهره وری مطلوب در بخش کشاورزی می رسیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه یک ششم جمعیت کشور در تهران به سر می برد گفت: با توجه به وجود نیروی انسانی کافی امیدوارم هرچه سریعتر مشکل منابع تسهیلات در این بخش حل شود تا کشت گلخانه ای و فشرده در استان تهران رونق گیرد.

وی افزود: شهر تهران بازار مناسبی برای محصولات کشاورزی که با ایجاد انبارها سردخانه هاو صنایع تبدیلی علاوه بر کاهش ضایعات محصولات کشاورزی می توانیم ارزش افزوده ای بیشتری نصیب کشاورزان کنیم.
کد خبر: 64796

وب گردی

وب گردی