واحد دهاقان، میزبان یادواره « از خرمشهر تا سوریه »

دفتر فرهنگ اسلامی واحد دهاقان با همکاری بسیج دانشجویی، برنامه گرامیداشت فتح خرمشهر و شهدای مدافع حرم را با عنوان « از خرمشهر تا سوریه » در محل سالن شهید بشارت و با حضور اعضای هیأت علمی، دانشجویان، کارکنان، روسای ادارات، مسوولان نظامی، انتظامی و... برگزار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سخنران این برنامه سردار عبدالمحمود محمودی، از رزمندگان لشکر امام حسین(ع) اصفهان و از جانبازان مدافع حرم بود که در سخنانی گفت: استکبار جهانی قبل از شروع جنگ در مرزهای ایران اسلامی، سعی نمود و اصرار داشت که نظام نوپای اسلامی ما را از درون منهدم کند، شهدای ترور و کسانی که به واسطه ترور به شهادت رسیدند، خود مؤید این حقیقت هستند. کودتاهای بزرگی برای براندازی نظام ما صورت گرفت ولی نظام ما به واسطه حضور همه جانبه امام خمینی(ره) و رهبری‌های این بزرگ‌مرد، بدون هیچ گونه آسیبی پابرجا ماند، با توجه به عدم موفقیت امریکا و همدستانش در جنگ داخل کوچه‌های ایران، جنگ به مرزهای ایران رسید. ایستادگی رزمندگان و ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، باعث شد تا امروز جنگ به مرزهای اسراییل منتقل شود.

او افزود: استکبار بلافاصله پس از پایان جنگ و عدم موفقیت در آن، تهاجم فرهنگی را برنامه‌ریزی و اجرایی کردند، سپس ناتوی فرهنگی، جنگ فرهنگی و جنگ نرم، پروژه‌هایی بودند که کلید خوردند، روی دیگر سکه تهاجم فرهنگی، تدارک طالبان و استفاده از حمایت و حماقت آل‌سعود و پول آن‌ها برای پشتیبانی از طالبان بود که برای اولین بار در افغانستان از آن‌ها استفاده شد و نمونه کامل طالبان، تکفیری‌هایی است که بوجود آورده‌اند .

محمودی در پایان گفت: امریکا و متحدانش امروزه با قرآن و نماز مشکلی ندارند، بلکه با قرآن و نمازی که با ولایت همراه باشد مشکل دارند و به تعبیری با اسلام ناب محمدی سر ناسازگاری دارند و به همین دلیل یک اسلام تقلبی و امریکایی را بوجود آورده‌اند و به خورد تکفیری‌ها و حامیان آن‌ها داده‌اند تا جلوی ما بایستند. ای جوانان بدانید که ما از اوان انقلاب تحریم بودیم، تحریم هستیم و تحریم خواهیم بود، پس دشمن‌شناس باشیم.

در ادامه نشست دکتر احمدرضا یلمه‌ها، سرپرست واحد دهاقان در سخنانی پیرامون بزرگداشت ایام گفت: بی شک فتح خرمشهر به عنوان یک روز ملی و پرافتخار برای کشور و ملت ما شناخته می‌شود، چرا که از این مقطع به بعد، جنگ در جبهه‌ نیروهای ما از حالت دفاعی خارج شد و صورت تهاجمی یافت و سرآغازی برای پیروزی‌های پیاپی بعدی گردید. فتح خرمشهر، سند افتخار ملت ایران بوده و هست، پس بیایید یاد شهیدان این روز و ایثار و فداکاری آن‌ها را گرامی بداریم.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز نیز مجاهدت در جبهه‌های دفاع از حرم و شهادت در این راه دارای فضیلتی دوچندان است، چرا که شهدای مدافع حرم در دامان فرهنگی تربیت شده‌اند که همواره حفظ آرمان‌های اهل بیت، دین و قرآن و عترت نصب‌العین آنان بوده است .

در پایان این نشست خانواده شهید مدافع حرم، دادمحمد رحیمی باحضور در برنامه به ذکر خاطراتی از شهید رحیمی و خصوصیات روحی و اخلاقی شهید پرداختند که پایان‌بخش یادواره، تقدیر از مجاهدت‌های این شهید مدافع حرم و خانواده وی بود.

20101

کد خبر: 647972

وب گردی

وب گردی