هیئت مدیره انجمن نویسندگان کودکان و نوجوان مشخص شدند

نوزدهمین مجمع عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار شد و بعد از رای‌گیری اعضای جدید هیات مدیره این انجمن معرفی شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، نوزدهمین مجمع عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان عصر پنج‌شنبه، ششم خرداد ماه ۱۳۹۵ با حضور اعضای هیات مدیره انجمن و جمعی از نویسندگان، شاعران و مترجمان حوزه کودک و نوجوان در سالن جلسات این انجمن برگزار و بعد از رای‌گیری اعضای جدید هیات مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان مشخص شدند.

در ابتدای این جلسه فریدون عموزاده خلیلی، رئیس هیئت مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به ارائه توضیحاتی درباره این نهاد مدنی پرداخت و گفت: اینکه انجمن به نوزدهمین سال حیات خود رسیده برای ما بسیار ارزشمند است و ما این مساله را به فال نیک می‌گیریم تا سرآغاز حرکت‌های بالنده‌تر برای این تشکل غیردولتی باشد و انتظار داریم همه اعضای انجمن برای بارورتر شدن آن با ما همراه باشند.

معصومه انصاریان، دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به ارائه گزارش فعالیت‌های هیات‌مدیره به نوزدهمین مجمع عمومی انجمن پرداخت و توضیحاتی را درباره تغییر و تحولات هیات مدیره و بازرسان، جلسات هیات مدیره، اعضای جدید، گزارش مالی، فعالیت‎های حقوقی، فعالیت‎های صنفی و رفاهی، فعالیت‎های آموزشی، جلسات داستان‌خوانی، نشست‌ها، دیدارها، ارتباط و همکاری با نهادهای دیگر، بیانیه‌ها، نامه‌هایانجمن، فعالیت روابط عمومی و دبیرخانه ارائه کرد.

همچنین در این جلسه جعفر توزنده جانی، مسئول امور مالی انجمن نیز به ارائه گزارش مالی این نهاد غیردولتی پرداخت و وضعیت درآمدها و هزینه‌های هجدهمین دوره انجمن را بهترین وضعیت مالی در طول چند سال‌ گذشته عنوان کرد و گفت: هرچند که انجمن منابع مالی زیادی ندارد اما وضعیت مالی این نهاد در سال گذشته خوب بوده و نشان دهنده فعالیت‌های موثر اعضای این انجمن است.

در ادامه جلسه نامزدهای نوزدهمین دوره انتخابات انجمن مشخص و رای‌گیری انجام شد و در پایان از مجموع ۱۳۵ رای حاصله به ترتیب آرا، محمود برآبادی، فریدون عموزاده خلیلی، جعفر توزنده جانی، فرهاد حسن‌زاده، معصومه انصاریان، عزت‌الله الوندی و طاهره ایبد به عنوان اعضای اصلی و حسین نوروزی، ریحانه جعفری و ناهید معتمدی به عنوان اعضای علی‌البدل هیات مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان انتخاب و شیوا حریری، مصطفی خرامان و علی مولوی به عنوان بازرسان اصلی و فاطمه زمانی و حسام سبحانی به عنوان بازرسان علی‌البدل معرفی شدند.

انجمن نویسندگان کودک، یک تشکل مدنی و غیرانتفاعی است که در سال ۱۳۷۷ شکل گرفته و اکنون تعداد اعضای آن به بیش از ۴۰۰ نفر می‌رسد. حمایت از حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان ادبیات کودک و نوجوان، ایجاد زمینه‌های لازم برای ارائه و نشر آثار ارزنده، تلاش برای معرفی آثار تازه، ایجاد تعامل میان نویسندگان و ناشران مختلف با یکدیگر، بهره‌گیری از تسهیلات قانونی، اعطای وام، بیمکه نویسندگان و... از جمله اهداف شکل‌گیری انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بوده و هست.

502502

کد خبر: 647974

وب گردی

وب گردی