از کیارستمی تا بیضایی/نمایش آثار بزرگان سینمای کودک در هفته فیلم «تماشاخانه کارنامه»

هفته فیلم «تماشاخانه کارنامه» که مروری بر فرهنگ دیداری کودکان ایران در سال های۱۳۳۰ تا ۱۳۶۰ است از پنجشنبه ششم خردادماه در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی هنری ارشاد، در هفته فیلم «تماشاخانه کارنامه» ۵۰ فیلم کوتاه که درباره کودکان یا برای کودکان در بین سال های ۱۳۳۰ تا ۱۳۶۰ ساخته شده است و تاکنون کمتر دیده شده به نمایش در می آید.

در این برنامه فیلم هایی از عباس کیارستمی، اسفندیار احمدیه، نصرت الله کریمی، فرشید مثقالی، امیر نادری، پرویز کلانتری، علی اکبر صادقی، جعفر تجارتی، فریدون فرشباف، خسرو سینایی، ناصر تقوایی، بهرام بیضایی، کیومرث پوراحمد، جعفر تجارتچی، آراپیک باغداساریان، نورالدین زرین کلک، مرتضی ممیز، سهراب شهید ثالث، حسن تهرانی، شاپور قریب، دلارا رسولی، علی کسمایی، نفیسه ریاحی، وجیه الله فرد مقدم، نعمت حقیقی، ابراهیم حقیقی، زکریا هاشمی، حسن بنی هاشمی، محمدرضا اصلانی، محمد مقدسیان و تعدادی فیلم از ساخته های کار گروهی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تماشاخانه کارنامه به نمایش گذاشته می شود.

«زندگی+اتودفیلم»، «هوشنگ شاه»، «ملک جمشید»و «جای پای آشنا» از نصرت الله کریمی، «امیر حمزه دلدار و گور دلگیر» از نورالدین زرین کلک و «من آنم که ...» و «ملک خورشی» از علی اکبر صادقی در نخستین روز «تماشاخانه کارنامه» ششم خرداد ماه نمایش داده شد.

در دومین روز هفته فیلم «تماشاخانه کارنامه» فیلم های «قصه درخت هلو» از حسن تهرانی، «پری» از زکریا هاشمی، «گردش در یک روز خوش آفتابی» از حسن بنی هاشمی، «برنده» از امیر نادری، «با اجازه» از محمدرضا اصلانی، «دروازه» از یانک اونک، «راه حل یک» از عباس کیارستمی و «پنج روز مقاومت در آبادان» محصول کارگروهی ساعت ۵ بعدازظهر روز شنبه هشتم خردادماه در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش گذاشته می شود.

نمایشگاه کارنامه، مروری بر فرهنگ دیداری کودکان ایران در سال های ۱۳۳۰ تا ۱۳۶۰ از پنجم خردادماه در موزه هنرهای معاصر تهران آغاز شده است.

502502

کد خبر: 648010

وب گردی

وب گردی