عسکری: عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی همچون عملکرد جهاد سازندگی است

مشاور ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدا به خواست و اراده مردم بود و امام خمینی(ره) نیز تاکید بر این موضوع داشتند مسئولان در این راستا کمک کردند تا پیشنهاد آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز توسعه پیدا کند.

حجت الاسلام علی عسکری در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی به ایسکانیوز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در اصل به کمک دولت آمد و عملکرد دانشگاه آزاد درست مثل عملکرد جهاد سازندگی است که به دولت کمک شایانی می کند.در واقع دانشگاه آزاد یک نهاد مردم بنیادی است که از صفر تا صد متعلق به مردم است.

عسکری در ادامه با بیان این مطلب که برخی از افراد هنوز بدون دریافت حقوق و مزایا در خدمت دانشگاه آزاد هستند گفت:برخی افراد هنوز هم بدون حقوق به دانشگاه آزاد خدمات رسانی می کنند. خیلی از افرادی که جزو نخبگان ملی ،منطقه ای و محلی هستند در قالب هیات امنای انسانی و شوراهای راهبردی به مدیریت دانشگاه آزاد کمک می کنند بدون اینکه رابطه استخدامی داشته باشند.

وی در ادامه تاکید کرد:در واقع دانشگاه آزاد برای مردم است و بنیاد و اساس آن بر اساس یک نیاز مردم شکل گرفته است از آنجا که دانشگاه آزاد بودجه دولتی ندارد بنابراین بدون وارد آوردن فشار مالی به دولت به فعالیت خود ادامه می دهد.اکثر دانشگاه های موفق دنیا غیردولتی هستند و این قبیل دانشگاه ها اثرگذاری خاص خود را دارند.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد ادامه داد: اگر دولت تصدی گرایی را به نحوی به عنوان یک سیاست نفی کند و تسهیل گرا باشد قطعا تاثیرات بهتری در توسعه دانشگاه آزاد خواهد داشت.از سوی دیگر نیز کیفیت گرایی هم ایجاد می شود.با توجه به اینکه بحث کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان مبنای نظر گرفته شده است اگر رشته هایی که دادهای علمی دارند به ایده تبدیل شود سپس از این ایده ها تولیداتی حاصل شود قطعا شاهد رشد و درآمدزایی خواهیم بود.

عسکری در بازدید از نمایشگاه فناورانه دانشگاه آزاد در پایان بیان کرد:با توجه به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل به سر می بریم مجموعه متنوعی که در این نمایشگاه دیده می شود نشان دهنده تبدیل ایده به فعلیت است از این رو دائمی بودن چنین نمایشگاهی دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشجویان را بیشتر نشان خواهد داد.

20101

کد خبر: 648060

وب گردی

وب گردی