تهران-ایسکانیوز: از سال 71 در مراجع قضایی پرونده‌های متعدد دارد و همیشه بعد از آزاد شدن سراغ رفقا و شغل همیشگی خود می‌رود.


نامش «محمد.ر» است و معروف به ممل امریکایی. احتمالا او هم آرزوی سفر به آمریکا را در سر داشته است یا شخصیت بهروز وثوقی در این نقش برایش سمبلیک شده است. اهل امام‌زاده یحیی است و از سال 71 بعد از تشکیل خانه‌های فساد در شهر ری به همراه چند نفر از دوستانش سرقت از مغازه‌های آنجا را شروع کردند تا خرج اعتیاد و سورسات خود را جور کنند.


بعد از اولین سرقت، از سوی یکی از اهالی محل که دوربین مدار بسته درب مغازه‌اش نصب کرده بود شناسایی شد ولی با تهدید «محمد امریکایی» مبنی بر آتش زدن انبار از تحویل فیلم به نیروی انتظامی که تصویر سارق در آن به خوبی نمایان بود خود داری کرد.


تا اینکه با شکایت‌های پی درپی کسبه محله شهر ری از سرقت‌ها و ناامن بودن محل با پی گیری نیروی انتظامی دستگیر شد.


در بین شاکیان چهره فردی که مدرک دادگاه پسند، فیلم دوربین مدار بسته، را در دست داشت نیز به چشم می‌خورد.


به گفته شاکیان از زمانی که او و همراهانش وارد محله شهر ری شدند آن منطقه ناامن شد و دزدی رواج یافت.


«محمد امریکایی» و همدستانش هر وسیله‌ای که برایشان سود داشت می دزدیدند، از مغازه‌های طلافروشی گرفته تا دینام و موتور کلولر؛ حتی در 21 ماه رمضان امسال در یکی از هیئت‌ها 500 عدد سینی دزدیدند.


همدستان او به عنوان شرکای جرم چندین بار همراه او دستگیر شدند ولی بعد از مدت کوتاهی آزاد شدند و منتظر آزادی « محمد امریکایی » بودند تا به دزدی‌های خود ادامه دهند.


شیوه دزدی آنها  بریدن کرکره، سوراخ کردن سقف و بریدن قفل تا شکندن شیشه مغازه‌ها است.


«محمد امریکایی» از 25 خرداد 71 در مراجع غذایی پرونده دارد و اکنون پرونده دیگری مبنی بر سرقت از منازل در شعبه دهم داسرای ناحیه دوزاده در دست بررسی دارد. جلسه امروز او به دلیل عدم حضور برخی شاکیان پرونده به روز دیگر موکول شد.

کد خبر: 64814

وب گردی

وب گردی