تدوین نظام جامع مشاوره و راهنمایی تا سال آینده

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش از اعلام آمادگی برای تدوین نظام جامع مشاوره و راهنمایی ظرف مدت یکسال خبر داد و اظهار کرد: مشاوره تربیتی، تحصیلی و شغلی سه حوزه‌ای است که مستقیما در نظام جامع به آن می‌پردازیم، به عنوان مثال در این اساسنامه در صددیم هدایت تحصیلی از پیش دبستانی آغاز شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، مسعود شکوهی، با بیان اینکه نامه‌ای به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال و درخواست کرده‌ایم فرصتی یک ساله به منظور تدوین نظام جامع مشاوره و راهنمایی که یک تکلیف است برای ما در نظر بگیرند اظهار کرد: در واقع متعاقب ابلاغ مصوبه 24 اسفند 94 و 22 اردیبهشت 95 شورای عالی آموزش و پرورش، اعلام آمادگی کردیم به عنوان دفتر معین نظام نامه، امر تدوین آن را انجام دهیم.

او افزود: در سال‌های گذشته پیش نویسی آماده شده بود اما نیازمند تکمیل و بازنگری اساسی است. پس از موافقت شورای عالی آموزش و پرورش، کارگروه‌های تخصصی را تشکیل و ظرف یک سال نظام نامه جامع مشاوره و راهنمایی را تدوین خواهیم کرد. این امر نیازمند ساعت‌ها کار شبانه روزی است.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش پیرامون عمده‌ترین چالش‌های حوزه مشاوره که باید در این نظام نامه مورد توجه قرار بگیرند گفت: مشاوره تربیتی، تحصیلی و شغلی سه حوزه‌ای است که مستقیما در نظام جامع به آن می‌پردازیم، اما نکته مهم، نحوه اجرا و تامین منابع مالی لازم است.

شکوهی ادامه داد: به عنوان مثال هدایت تحصیلی در این نظام نامه مورد توجه است و بر اساس آن هدایت تحصیلی از پیش دبستانی آغاز و تا پایان تحصیلات متوسطه ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به وجود 21 هزار و 200 مشاور در مدارس سراسر کشور گفت: در حال حاضر به علت اولویت هدایت تحصیلی، بخش قابل توجهی از مشاوران ما در مقطع متوسطه اول مشغول خدمت هستند و پوشش صددرصدی در این دوره داریم و پوشش ما در دوره دوم متوسطه 70 درصدی است اما در مجموع می‌توان گفت با کمبود 17 هزار نفری مشاوران در مدارس روبرو هستیم.

20101

کد خبر: 648195

وب گردی

وب گردی