۷۳۰ سارق به عنف و کیف قاپ در دو ماه اول  سال دستگیر شدند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از عملیات‌های ضربتی ماموران پلیس پایتخت برای دستگیری بیش از ۷۰۰ سارق به عنف و کیف قاپ از ابتدای سال جاری تا کنون در سطح شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایلنا، سرتیپ پاسدار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، ضمن اشاره به دستگیری ۷۳۰ سارق به عنف و کیف قاپ طی ۲ ماه ابتدایی سارق ۹۵ گفت: پلیس پایتخت با به کارگیری همه نیروهای عملیات پلیس های تخصصی خود ضمن انجام چندین مرحله طرح، موفق به دستگیری متهمان در این زمینه شده است.

او افزود: با توجه به اینکه برخورد با پدیده شوم سرقت و مبارزه با سارقان که از دغدغه ها و مطالبات به حق شهروندان است از اولویت های کاری پلیس تهران بزرگ است ماموران انتظامی تهران بزرگ طی این مدت با انجام چندین عملیات اطلاعاتی ضمن رصد اقدامات مجرمانه سارقان در مناطق جرم خیز موفق شدند پس از شناسایی مخفیگاه های متهمان، آنها را دستگیر کنند.

سردار ساجدی نیا، با اشاره به اینکه این طرح ها از عملیات های جدید پلیس تهران بزرگ در ادامه طرح امنیت و آرامش در سال ۹۵ استگفت: طی هماهنگی های انجام شده با مقام قضایی، تمامی متهمان پس از تکمیل پرونده به دادسرا معرفی شدند تا پس از رسیدگی به جرایم آنها به زندان منتقل شوند.

رییس پلیس تهران بزرگ، همچنین گفت: در سال ۹۴ طی برنامه ریزی های صورت گرفته پلیس پایتخت درصدد کاهش وقوعات انواع سرقت در سطح شهر تهران بود که خوشبختانه به این مهم دست یافت و برابر تدابیر اتخاذ شده امسال نیز ضمن اینکه توانست وقوع سرقت را کاهش دهد در کشف انواع سرقت نیز به توفیقاتی نائل آمد.

ساجدی نیا گفت: برخورد با جرایمی نظیر، زورگیری، خفت گیری، کیف قاپی، گردنبند قاپی و به طور کلی جرایم به عنف که باعث تهییج احساسات شهروندان و افکار عمومی جامعه می شود، یکی از اولویت های مهم پلیس پایتخت در برخورد با اینگونه جرایم خشن است که به جد در حال پیگیری است و در ۲ ماه نخست سال جاری ماموران پلیس طی عملیات های مختلف موفق به دستگیری ۴۸۰ سارق به عنف و ۲۵۰ سارق کیف قاپ شده اند که در بازجویی های صورت گرفته متهمان به جرایم خود اعتراف کرده اند.

او در پایان ضمن تشکر از همکاری مستمر شهروندان در خصوص ارایه اطلاعات به پلیس پایتخت، گفت: اجرای اینگونه طرح ها همچنان ادامه دارد و پلیس با سارقان و مخلان نظم و امنیت عمومی برابر قانون برخورد خواهد کرد و به همین منظور شهروندان می توانند از طریق سامانه ۱۱۰ و یا با مراجعه به نزدیکترین مرکز انتظامی پلیس پایتخت، شکایات و نظرات خود را ارایه دهند تا به آن رسیدگی شود.

105105

کد خبر: 648394

وب گردی

وب گردی