ضرورت ورزش برای زنان بیش از مردان است/ تبریک آیت الله خمینی برای پیروزی تیم ملی والیبال

آیت الله سیدحسن خمینی رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی ورزش را ضرورتی شخصی و ملی توصیف کرد و ضرورت ورزش برای زنان را بیش از مردان دانست.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله سیدحسن خمینی شامگاه شنبه در دیدار اهالی ورزش با آیت الله سیدحسن خمینی در حسینیه جماران ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اهالی ورزش، روسای فدراسیون ها و وزیر ورزش گفت: شاید زمانی ورزش در جامعه به عنوان یک تفنن بود و شاید خیلی مزیت نبود و برای گروهی هم از تبعات اجتماعی محسوب می شد اما امروز ورزش به عنوان یک ضرورت شخصی و ضرورت ملی در نظر گرفته می شود.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی درباره ضرورت شخصی افراد به زندگی روزمره، به تحرک پایین و اضافه وزن بالا در کشور اشاره کرد و آن را ناشی از زندگی ماشینی دانست.

وی ورزش همگانی را یک ضرورت دانست و افزود: هرچه سن افراد افزایش می یابد ضرورت ورزش بیشتر می شود؛ شاید ضرورت ورزش برای زنان بیشتر از آقایان باشد و چه بسا می توان بسیاری از بیماری ها را با ورزش درمان کرد.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) ورزش را در بعد ملی عاملی امیدبخش برای جامعه توصیف کرد و گفت: جامعه امروز با افتخار زندگی می کند؛ روزگاری افتخار ملت ها به جنگ ها و کشورگشایی بود اما امروز زمینه زمینه این مسائل وجود ندارد و امروز فخر و توانمندی یک جامعه به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آن رفاه اقتصادی، آسایش و آرامش است.

وی توسعه علمی، اجتماعی و اقتصادی را از دیگر عوامل فخر و افتخار ملت ها توصیف کرد و افزود: یکی دیگر از عوامل این افتخار جوامع نیز ورزش است.

آیت الله سیدحسن خمینی با اشاره به رابطه بین پیشرفت جوامع و پیشرفت ورزش در آنها گفت: الزاما این گونه نیست که اگر کشوری در بعد ورزش قهرمانی پیشرفت داشت، در عرصه های دیگر نیز پیشرفت داشته باشد اما وقتی نگاه می کنیم ورزش در کشورهای پیشرفته نیز بیشتر توسعه پیدا کرده است.

وی گفت: یکی از عوامل نشاط آور در جامعه ورزش است و به همین جهت ورزشکاران یکی از منابع مرجع در جوامع محسوب می شوند.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد که شاید مردم آن گونه که ورزشکاران را می شناسند، سیاستمداران را نشناسند.

** تبریک نوه امام برای پیروزی تیم ملی والیبال

نوه امام راحل همچنین در ادامه سخنان خود در جمع اهالی ورزش، پیروزی امروز تیم ملی والیبال برابر استرالیا را تبریک گفت.

وی پیروزی های ورزشی را عاملی برای شادی مردم دانست و از مدیرانی که طی سال های گذشته برای کسب پیروزی های اخیر ورزشی تلاش کرده اند، قدردانی کرد.

آیت الله خمینی تصریح کرد: هرچه دولت ها در زمینه ورزش قهرمانی سرمایه گذاری کنند، به امید و نشاط اجتماعی کمک کرده اند و این مساله زمینه پیشرفت اقتصادی و فرهنگی را در جامعه ایجاد می کند.

نوه بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی به جمعیت 80 میلیونی کشور اشاره کرد و گفت: ورزش قهرمانی که از دل کمیت بیرون می آید و می توانیم از بین ورزشکاران بسیار زیاد، نخبگانی را برای ورزش قهرمانی پرورش دهیم.

وی با بیان اینکه دولت و وزیر ورزش عزم جدی برای توسعه ورزش دارند، گفت: ما از ورزش همگانی به ورزش قهرمانی و از ورزش قهرمانی به توسعه ورزش عمومی در جامعه می رسیم.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) سپس به در پیش بودن بازی های المپیک ریو 2016 اشاره کرد و اعتبار و ارزش این بازی ها را حتی از جام جهانی فوتبال نیز بالاتر دانست.

وی افزود: الحمدالله سهمیه خوبی در آقایان و خانم ها کسب برای بازی های المپیک کسب کرده ایم و امیدوار هستم در این بازی ها که هر لغزش میلیمتری می تواند باعث کسب نکردن مدال شود، به موفقیت برسیم.

نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خواستار برنامه ریزی از هم اکنون برای بازی های المپیک 4 سال آینده شد و افزود: شاید هیچ روزگاری تصور نمی کردیم که در ورزش گروهی والیبال بتوانیم حتی جزو هشت تیم برتر آسیا باشیم اما امروز می بینیم که با برنامه ریزی امکان پیشرفت وجود دارد و این امر شدنی است.

آیت الله خمینی تاکید کرد که برای دور شدن جامعه از ناهنجاری ها هیچ راه ارزان تری از ورزش وجود ندارد.

وی در پایان گفت: از خداوند می خواهیم که ورزشکاران ما بتوانند در المپیک بار دیگر افتخار آفرینی کرده و به موفقیت برسند.

پیش از سخنرانی رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، از سوی وزیر ورزش و جوانان عکسی از مرحوم سیداحمد خمینی یادگار امام (ره) در گود زورخانه به آیت الله سیدحسن خمینی تقدیم شد.

601/601

کد خبر: 648445

وب گردی

وب گردی