جلالی :تدوین استراتژی مجلس دهم با تاکید بر اقتصادمقاومتی و فرهنگ اسلامی باید صورت گیرد

رییس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه مجلس دهم در آغاز راه نیازمند تدوین استراتژی و تعیین خط مشی است، گفت که اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اسلامی دو مقوله مهم در بیانات رهبر معظم انقلاب بودند که باید به عنوان اولویت کاری در دستورکار مجلس دهم قرار گیرند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در راستای پیگیری مطالبات رییس مجلس درخصوص ماموریت به مرکز پژوهش‌های مجلس به منظورتهیه و تدوین استراتژی مجلس دهم، نشست شورای معاونان مرکز پژوهش‌‌های مجلس شورای اسلامی امروز برگزار شد.

کاظم جلالی در این نشست با تاکید بر اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس بازوی مشورتی مجلس است، گفت: مجلس دهم با حضور پرشور مردم در انتخابات 7 اسفند و 10 اردیبهشت ماه تشکیل شد و امروز وظیفه خانه دهم ملت پیگیری مطالبات مردم در زمینه اقتصاد و معیشت در حوزه تقنین و نظارت است.

وی با بیان اینکه مجلس دهم در آغاز راه نیازمند تدوین استراتژی و تعیین خط‌مشی است، تصریح کرد: منویات رهبر معظم انقلاب در پیام ایشان در افتتاحیه مجلس شورای اسلامی به خوبی مبین و چراغ راه مجلس جدید خواهد بود.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، تاکید کرد: باید تلاش شود تا تمامی طرح‌ها و لوایحی که در مجلس دهم مورد بررسی قرار می‌گیرند دارای پیوست اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اسلامی باشند.


وی افزود: باید براساس بررسی سیستماتیک و تهیه مدل‌های پیش‌بینی، بازخوردهای طرح‌های مورد بررسی از دو منظر اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: تهیه پیش‌نویس استراتژی مجلس دهم ماموریتی است که رییس مجلس برای مرکز تعیین کرده است و در تهیه آن باید مواردی همچون اقتصاد مقاومتی به عنوان سندی بالادستی مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: بیش از یک قرن قانونگذاری، تصویب انبوهی از قوانین را به همراه داشته است به طوری که امروز با تورم دست و پاگیر در حوزه تقنین روبرو هستیم.

جلالی با بیان اینکه مجلس نهم یادگار خوبی همچون تصویب برجام را برجای گذاشت، گفت: باید تلاش کنیم تا با ریل‌گذاری مناسب، مسیر را برای برداشت‌های مطلوب از برجام هموار کنیم، برداشتی که نتایج آن در زندگی مردم به ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت به طور ملموس قابل درک باشد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید براینکه پیش‌نویس استراتژی مجلس دهم از پیش در مرکز پژوهش‌های مجلس آماده شده است، افزود: باید با بررسی دقیق‌تر این پیش‌نویس، راهکارهای کارآمدتری براساس اولیت‌های مشخص شده به کار گرفته شوند.
در ادامه این نشست، معاونان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی راهکارهای خود مبنی‌بر تهیه و تدوین استراتژی مجلس دهم را ارائه کردند که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علی لاریجانی امروز در نشست علنی مجلس پس از انتخاب به عنوان رییس موقت مجلس طی سخنانی، اظهار کرد: از مرکز پژوهش‌های مجلس می‌خواهم تا با هم‌فکری نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی، پیش‌نویس استراتژی مجلس دهم را تدوین کنند و آن را به اطلاع نمایندگان برسانند و نظر نمایندگان را در این خصوص اخذ کنند تا مجلس راه 4 ساله‌ای را که در پیش دارد با روشن‌بینی طی کند و بدانیم که چه اولویت‌هایی در این مسیر داریم.

203/201

کد خبر: 648730

وب گردی

وب گردی