تورهای یک روزه برای دانش آموزان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان

نشست هم اندیشی مدیران متوسطه آموزش و پرورش شهرستان کاشان به همراه مشاوران تحصیلی این اداره با معاونین و مدیران گروههای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در سالن غیاث الدین جمشید کاشانی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه دکتر حسین زینلی معاون آموزشی دانشگاه ضمن خیر مقدم به حاضران بیان کرد: یقینا آموزش و پرورش و دانشگاه بعنوان دو رکن تربیتی و علمی جامعه نقش بسزایی در توسعه فرهنگی و آموزشی دارند و این دو نهاد تربیتی در شهرستان کاشان باید با همفکری و تعامل با یکدیگر نقش بهتر و سازنده تری در این زمینه ایفا کنند .

معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به سابقه آموزشی و علمی واحد کاشان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی کاشان بعنوان اولین واحد دانشگاهی استان اصفهان ،‌ توانسته است نقش بسیار سازنده وارزشمندی در توسعه علمی ، عمرانی شهرستان داشته باشد و با توجه به امکانات فنی و آزمایشگاهی و نیز کادر هیات علمی مجرب ، توانسته است با بسیاری از موسسات صنعتی و نهادی علمی تفاهم نامه همکاری امضا کند.

دکتر زینلی در پایان با بیان این که کیفیت آموزشی از ابتدای تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان مد نظر بوده است از ایجاد مرکز رشد دانشگاه خبر داد و گفت: این مرکز در مدت کوتاه تاسیس خود توانسته است حمایت خوبی از شرکت های دانش بنیان مستقر در این مرکز انجام دهد و برتری شرکت هوپاد گستر صنعت از شرکت های مسقر در این مرکز در جشنواره پژوهشی فرهیختگان در تهران را شاهدی بر گفته ی خود دانست.

در ادامه کوچکی معاون متوسطه آموزش و پرورش کاشان در سخنانی بیان کرد: فرایند هدایت تحصیلی در سال 95-94 از ابتدای سال شروع گردیده و مدیران و مشاوران تحصیلی مدارس جلساتی را برای دانش آموزان و خانواده های آنان پیرامون آشنایی با هدایت تحصیلی برگزار نموده و همچنین هماهنگی های لازم برای آشنایی دانش آموزان با هنرستان های فنی حرفه ا ی و دانشگاه ها و مراکز صنعتی جهت بازدید انجام شده است.

کوچکی در ادامه گفت : آموزش و پرورش دغدغه هایی برای هدایت تحصیلی که بعد از 22 سال ، امسال از متوسطه دوم به متوسطه اول منتقل شده است دارد و عوامل ایجاد این دغدغه را – عدم آشنایی والدین و دانش آموزان با رشته های دانشگاهی – تاثیر انگیزه بیرونی رشته های لوکس بر انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان و محدودیتهایی که از طرف وزارت خانه و استان در راستای توزیع متوازن رشته های تحصیلی در پایه دوم باید اعمال شود دانست .

معاون متوسطه آموزش و پرورش کاشان در پایان افزود : در راستای همکاری دانشگاه آزاد اسلامی کاشان امیدواریم در سال آینده از ابتدای سال تحصیلی جلساتی برای مدیران ، مشاوران در طول سال تحصیلی برگزار شود و همچنین تورهای یک روزه برای آشنایی دانش اموزان پایه سوم و متوسطه اول برای بازدید از دانشگاه ها انجام گیرد.

در پایان این هم اندیشی مدیران گروه های آموزشی عمران – معماری – روان شناسی و حقوق – کامپیوتر و پلیمر در رابطه با رشته ها صحبت و به پرسشهای حاضران پاسخ گفتند .

20101

کد خبر: 648741

وب گردی

وب گردی