رئیس سازمان امور دانشجویان خبر داد: اعلام تغییرات اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی ظرف یک ماه آینده

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ظرف یک ماه و یا یک ماه و نیم آینده هیات امنای صندوق، تشکیل جلسه داده و تغییرات اجاره بهای خوابگاه‌ها را اعلام می کند تا از مهر ماه امسال اجرایی شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، مجتبی صدیقی به تغییرات اجاره بهای خوابگاه های دانشجویی اشاره کرد و گفت: از یک هزار و ۱۶ ساختمان خوابگاهی که در اختیار دانشگاه ها قرار دارد، ۴۸ درصد قدمت بالای ۱۵ سال دارند.

وی ادامه داد: خوابگاه هایی که با تراکم بالا مورد استفاده قرار گرفته اند، نیازمند تعمیرات اساسی هستند و برآورد صندوق رفاه دانشجویان برای تعمیر تمام این خوابگاه ها بالای ۵۰۰ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: خوشبختانه رتبه بندی خوابگاه ها زمان بندی را برای تعمیر این خوابگاه ها مشخص کرده، ما براساس یک سری شاخص هایی که صندوق رفاه دانشجویان تعیین کرده است خوابگاه ها را رتبه بندی کردیم.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد خوابگاه‌ها در رتبه ۱ و ۲ قرار گرفتند که جز رتبه های خوب هستند. همچنین ۳۳ درصد خوابگاه ها در رتبه متوسط قرار گرفتند که نیازمند رسیدگی بیشتر هستند.

صدیقی افزود: ۳۷ درصد خوابگاه ها نیز در تبه ۴ و ۵ قرار گرفتند که جز خوابگاه های ضعیف هستند و ما امیدواریم امسال بتوانیم خوابگاه های رتبه ۵ را حذف کنیم و با کمک صندوق رفاه دانشجویان و دانشگاه ها به سمت رتبه های بالاتر حرکت کنیم.

وی با اشاره به اجاره بهای خوابگاه های دانشجویی گفت: عدالت ایجاد می‌کند دانشجویان در خوابگاه‌های متفاوت، اجاره بهای مشابه پرداخت نکنند، یک دانشجویی که در خوابگاه رتبه یک است باید قدری بیشتر از دانشجویی که در خوابگاه رتبه ۴ و ۵ مستقر است پرداخت کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: افزایش هایی که امسال هیات امنا صندوق رفاه دانشجویان پیش بینی می کند، افزایش قابل قبول و در حد تورم است.

وی ادامه داد: هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان ظرف یکماه و یا یک ماه و نیم آینده جلسه تشکیل داده و در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد و ما بلافاصله اعلام می کنیم تا از شروع مهرماه تکلیف اجاره بهای خوابگاه‌ها نیز مشخص باشد.

صدیقی افزود: مطمئنا قدری افزایش در اجاره بهای خوابگاه های رتبه های ۱، ۲ خواهیم داشت و در رتبه های ۳، ۴ و ۵ اگر نسبت افزایشی هم باشد، نسبت به اجاره بهای خوابگاه های رتبه ۱و ۲ کمتر خواهد بود. سعی می کنیم عادلانه برخورد کنیم تا دانشجویان در خوابگاههای با رتبه های مختلف، یک مبلغ را پرداخت نکنند .

20101

کد خبر: 648752

وب گردی

وب گردی