دکتر میرزاده: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی معماری ایرانی - اسلامی را در ساخت و سازهای خود به کار برند / استفاده از فضاهای راکد موجود در واحدها برای توسعه گردشگری

نوزدهمین همایش معاونان عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر میرزاده و مهندس محسن‌هاشمی معاون عمرانی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در این مراسم با بیان اینکه بحث عمران و آبادانی یک بحث فرهنگی هم است که حامل مولفه‌های فرهنگی و اجتماعی است، گفت: خداوند وقتی انسان را آفرید، زمین را در اختیارش قرار داد و آبادانی زمین را به انسان محول کرد. به عبارتی یکی از اساسی ترین ماموریت‌های انسان پس از ‌آفرینش او، آبادانی زمین است.

وی افزود: خوشبختانه از زمانی که دکتر جاسبی از طرف بنیانگذار دانشگاه برای تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی ماموریت پیدا کرد، فعالیت آبادانی، عمران و ساخت و ساز جزو امهات برنامه‌های دانشگاه بوده که دستاورد بزرگی است.

با تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای ایران، توسعه شهری و ارتقای استانداردهای زندگی رخ داده است

دکتر میرزاده با بیان اینکه استراتژی درست عمرانی و ساخت و ساز دانشگاه آزاد اسلامی باعث شده با تأسیس دانشگاه در شهرهای ایران، توسعه شهری و ارتقای استانداردهای زندگی رخ دهد، گفت: در سالهای اخیر با تأسیس واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های دیگر، ساخت و ساز و توسعه عمرانی در مناطق هم‌افزایی داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: بر این اساس تاثیر تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه ایران روشن و انکارناپذیر است.

وی با اشاره به تغییر استرتژی‌های دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به گذشته گفت: از زمانی که مهندس‌هاشمی مسئولیت معاونت عمرانی دانشگاه را برعهده گرفت، با تصمیم جمعی مقرر شد که کارهای ناتمام عمرانی دانشگاه تمام شود. بر همین اساس در دو سال و نیم گذشته کمتر کار جدیدی شروع شده و اصل بر اتمام کارهای عمرانی نیمه تمام بوده است.

دکتر میرزاده افزود: خوشبختانه معاونت عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی ظرف کمتر از سه سال گذشته بیشترین و بهترین عملکرد را داشته و توانسته یک میلیون و 800هزار مترمربع از دومیلیون مترمربع فضای عمرانی ناتمام را به اتمام برساند.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال 96 هیچ طرح ناتمام عمرانی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود نداشته باشد.

معاونت عمرانی دانشگاه از موفق ترین معاونت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه معاونت عمرانی دانشگاه از موفق ترین معاونت‌ها به حساب می‌آید، اظهار داشت: مسئولیت پذیری و تواضع مهندس‌هاشمی در این زمینه مثال‌زدنی است.

میرزاده با اشاره به تأسیس شورای معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ‌این شورا با عضویت افراد صاحبنظر کار خود را آغاز کرد و ما منتظریم تأثیر تصمیمات این شورا را در سبک معماری دانشگاه آزاد اسلامی ببینیم. واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به فرهنگ غنی اسلامی، معماری ایرانی - اسلامی را در ساخت و سازهای خود به کار ببرند چرا که این معماری چشم‌نواز بوده و می‌تواند برای دانشگاه جاذبه ایجاد کند.

وی با اشاره به طرح شفا در دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: بحمدالله این برنامه به خوبی اجرایی می‌شود. ما برای اینکه بتوانیم اقتصاد مقاومتی را نهادینه کنیم، چاره ای جز اصلاح زیرساخت‌ها نداشتیم و طرح شفا یکی از طرح‌های دانشگاه برای توسعه اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان است.

دکتر میرزاده با بیان اینکه طرح شفا یک طرح 10ساله است، گفت: تاکنون کار اجرایی 15 شهرک شفا شروع شده و انشاءالله تا پایان سال، هر استانی یک شهرک شفا داشته باشد. این شهرک‌ها، شهرک‌های علمی، پژوهشی، فناوری، صنفی، صنعتی، مسکونی و خدماتی هستند و باید از درآمدی که توسط خود شهرک‌ها به دست می‌آید، برای توسعه آنها استفاده شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به کاهش جمعیت جوانان در ایران گفت: علاوه بر کاهش جمعیت، دانشگاه آزاد اسلامی دارای 2هزار و 300 رقیب است و به این منظور دانشگاه به سمت توسعه تحصیلات تکمیلی پیش رفت به طوری که امروز در دانشگاه آزاد اسلامی، تحصیلات تکمیلی رونق گرفته که از دستاوردهای بزرگ دانشگاه است.

استفاده از فضاهای راکد موجود در واحدها برای توسعه گردشگری

وی با بیان اینکه طبق تصمیمات اخذشده در جلسات دانشگاه، مقرر شده فضاسازی مازاد واحدهای دانشگاه تبدیل به احسن شده و برای امور گردشگری به کار گرفته شود، از معاونان عمرانی واحدها خواست از فضاهای راکد موجود در واحدها برای توسعه گردشگری استفاده کنند.

دکتر میرزاده با بیان اینکه مقرر شده تا پایان برنامه پنجساله ششم دانشگاه، 40درصد درآمدها از محل فعالیت‌های اقتصادی و اقتصاد دانش بنیان به دست آید، تأکید کرد: معاونت‌های عمرانی واحدها باید برای تحقق این موضوع و تحقق اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد غیرشهریه ای، در کنار روسای واحدها تمام تلاش خود را به کار برده، امکانات دانشگاه را نقد کنند، اراضی را آباد و درآمدهای بیشتری برای دانشگاه کسب کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر دارای 85 مرکز رشد است که 37 درصد مراکز رشد ایران را شامل می شود، گفت: 712 واحد و هسته فن‌آور است نیز در دانشگاه مشغول به فعالیت هستند که خوشبختانه 60 درصد این تعداد در کمتر از 3 سال گذشته تاسیس شده است.

دکتر میرزاده با تاکید بر اینکه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به این نتیجه رسیده اند که باید مشارکت جدی در تولید ثروت از علم داشته باشند، گفت: به این ترتیب اثر بخشی دانشگاه افزایش پیدا کرده و می تواند به جامعه کمک زیادی کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: حوزه معاونت عمرانی دانشگاه از مهمترین حوزه‌ها در پایداری و قوام‌بخشی در عمر بابرکت دانشگاه آزاد اسلامی است و فضاهای دانشگاه، آوازه علمی، فرهنگی، پژوهشی، فناوری و کارآفرینی که در دانشگاه ایجاد شده، مرهون زحمات این حوزه است.

میرزاده در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان صدقه جاریه آیت الله‌هاشمی رفسنجانی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه برای همیشه در تاریخ ایران جاودان و ماندگار خواهد بود.

20101

کد خبر: 648763

وب گردی

وب گردی