در همایش معاونان عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد;مستندسازی املاک شرط ادامه همکاری با معاونان عمرانی

مدیرکل طرح‌های عمرانی و مدیرکل املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی در همایش معاونین عمرانی این دانشگاه مسائل و موضوعات مهم حوزه عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی را با معاونان عمرانی مطرح کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آنا، مهندس بیات مدیرکل طرح‌های عمرانی با ارائه گزارشی درباره تکمیل و تحویل پروژه‌های عمرانی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حوزه عمرانی در یک سال گذشته با سه موضوع مهم درباره طرح‌های عمرانی مواجه بوده‌است. خوشبختانه وضعیت عمرانی دانشگاه در 2سال و نیم گذشته، با مدیریت دکتر میرزاده و مهندس هاشمی بهبود بسیار خوبی داشته است.

او ادامه داد: موضوع اول در طرح‌های عمرانی بعد از مهر 92، افزایش تحویل پروژه‌های عمرانی بود که رشد و تحول خوبی را داشت و وضعیت مطلوبی پیدا کرد. دومین مساله عدم تحویل قطعی پروژه‌ها بود که یکی از معضلات جدی حوزه عمرانی به شمار می‌رفت، البته روند مطلوبی را طی می‌کند اما همچنان با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستیم.

بیات افزود: تحویل قطعی طرح‌های عمرانی نباید طولانی شود و این موضوع قبل از ایجاد مشکل باید رسیدگی و به نوعی پیشگیری شود. مساله سوم حوزه عمرانی طرح‌های دارای مجوز است که برخی از واحدها آن را به سرانجام رسانده‌اند اما بعضی دیگر همچنان فعالیتی در این زمینه نکرده‌اند. معاونان عمرانی باید مد نظر داشته باشند که حداکثر 9 ماه بعد از اخذ مجوز اجرای طر‌ح‌ها را شروع کنند.

مدیرکل طرح‌های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی به تحویل موقت طرح‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: از سال 92 تا کنون یک میلیون و 131 هزار متر مربع از پروژه‌ها تحویل موقت شده‌اند و یک میلیون و 825هزار متر مربع به شکل کلی تحویل موقت و قطعی شدند و خوشبختانه در این زمینه توانسته‌ایم به قولی که به رئیس دانشگاه داده بودیم، عمل کنیم. در حال حاضر 244هزار متر مربع زیربنای طرح‌های مجوزدار است که در سال جاری پیگیری و اجرا می‌شود.

اراضی کشاورزی دانشگاه، 4هزار و 900 هکتار زمین است

در ادامه این همایش مهندس کمائی مدیر کل املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی نیز درباره اجرای طرح‌های عمرانی گفت: محور اصلی فعالیت در املاک و مستغلات بحث اجرا است. حوزه املاک و مستغلات سرمایه مادی و فرهیختگان و استادان سرمایه معنوی دانشگاه محسوب می‌شوند. آنچه وظیفه حوزه عمرانی است تثبیت مالکیت روی املاک است تا سرمایه دانشگاه حفظ شود.

او تاکید کرد برای پیگیری ثبت مالکیت در دانشگاه باید جدی برخورد کرد و گفت: مستندسازی املاک به دو بخش تقسیم می‌شود. اول اراضی که از طریق سازمان اوقاف و وقف خاص در دانشگاه وجود دارد و خوشبختانه در همایش‌های گذشته مشکلات این بحث حل شده است. با تشکیل کمیته 4 نفره استان نتایج خوبی در زمینه اراضی اوقافی حاصل شده اما بخش دوم اجرای طرح‌هاست که هنوز مستند نشده‌اند. باید توجه داشت که اخذ سند منوط به اجرای طرح است و با توجه به اینکه دانشگاه با ارگان‌های دولت تفاهم‌های خوبی داشته 20درصد از طرح‌ها باید ساخته شود تا سند حاصل شود.

مدیرکل املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی به سیاست دانشگاه در گذشته اشاره کرد و گفت: اخذ سند در گذشته در پایان اجرای طرح بوده است اما با تمهیدات دکتر میرزاده و مهندس هاشمی در حال حاضر می‌توانیم به تناسب عرصه و اعیان ساخته شده سند بگیریم. رایزنی‌ها برای این موضوع در وزارتخانه نیز انجام شده و مشکلی ندارد.

کمائی به پروژه‌های اجرا شده در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: تمام طرح‌های اجرا شده طی جدولی باید مستندسازی شوند و برای اخذ سند اقدام کنند.

او افزود: در حال حاضر اراضی کشاورزی دانشگاه 4هزار و 900 هکتار زمین است که ظرفیت زیاد و خوبی برای فعالیت کشاورزی دارد. خوشبختانه دانشکده‌های کشاورزی در استان‌ها فعالیت خوبی دارند. بنابراین معاونان عمرانی مکلف هستند تا از ظرفیت واحدها برای فعالیت روی زمین‌های کشاورزی استفاده کنند. برخی از واحدها در این زمینه کارهای خوبی انجام داده‌اند و درآمدزا شدند.

کمائی به سند زمین‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: اجرای طرح‌های کشاورزی به راحتی منجربه اخذ سند برای این اراضی می‌شود.

مدیرکل املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی در پایان افزود: از معاونان عمرانی تقاضا داریم برای اخذ سند زمین‌های اوقافی به شکل سند اعیانی اقدام کنند. واحد اردبیل در فاز اول خود توانسته 17هزار متر سند بگیرد که جای قدردانی دارد. بنابراین مسئول مستقل مستندسازی معاونان عمرانی هستند. همچنین تقاضا داریم مسائل برای مستندسازی با رایزنی‌های اولیه حل شود و این موضوع با جدیت بیشتری از طرف معاونان عمرانی پیگیری شود.

او شرط ادامه همکاری با معاونان عمرانی واحدها را مستندسازی املاک اعلام کرد.

20101

کد خبر: 648765

وب گردی

وب گردی