رضایی: عادل الجبیر نیاز به آموزش سیاسی دارد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به سخنان ضد ایرانی عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی واکنش نشان داد و تاکید کرد: عادل الجبیر نیاز به آموزش سیاسی دارد.‌

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد صریح از صحبت های خام و به دور از عرف دیپلماتیک عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی، به وی پیشنهاد کرد برای آموختن آداب سیاست و دیپلماسی به ایران سفر کند.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس با بر شمردن برخی رفتار و سخنان جبیر، رفتار وی را مشابه افراد بدوی و صحرانشین دانست.
متن این یادداشت که در صفحه شخصی وی در اینستاگرام منتشر شده به شرح ذیل است:
آقای جبیر نیاز به آموزش سیاسی دارد
آقای جبیر وزیر تازه وارد عربستان می گوید دولت عراق حق ندارد برای دفاع از کشورش از ایران کمک بگیرد و از طرف دیگر اشغال یمن را حق قانونی خود می داند و یا با تانک وارد بحرین شده اند و از طرفی حتی حاضر نیستند حفاظت از اتباع کشورهای دیگر را در مراسم حج بپذیرند و در دادن ویزا کارشکنی می کنند.
رفتار ایشان مشابه همان افراد بدوی و صحرانشینی است که تازه به شهر آمده اند و شتر خودرا در وسط میدان ریاض خوابانده اند. آقای جبیر، چند هفته ای ایران بیایید تا به شما آموزش سیاسی و دیپلماسی بدهیم!

202/201

کد خبر: 648841

وب گردی

وب گردی