ظریف: ایران مایل است روابط همه جانبه ای با دنیا داشته باشد

وزیر امورخارجه گفت: ایران شرایط جدیدی پیدا کرده و زمینه همکاری با کشورهای دیگر به دلیل رفع تحریم ها ایجاد شده است که باید از آن برای تقویت روابط اقتصادی استفاده کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، محمدجواد ظریف روز دوشنبه در نشست صبحانه کاری با نخبگان ایرانی در ورشو پایتخت لهستان افزود: اروپا (برای ما )شریک اقتصادی مهمی بوده اما به معنای این نیست که توجه ما صرفا با اروپا است، ایران مایل است روابط همه جانبه ای با دنیا داشته باشد.
وی ادامه داد: به این معنا نیست که توجه ما از شرق به غرب معطوف شده است اما نیاز داریم همه امکانات را به صورت جدی مورد توجه قرار دهیم، کشورهای اروپای شرقی و شمالی می توانند شریک قابل توجهی برای ایران باشند.
وزیر امورخارجه گفت: این اولین سفر جدی من به اروپا است، بقیه سفرها بر خلاف تصوری که دیگران داشتند، درباره مذاکرات بوده است. این اولین سفری است که هیات بزرگی از بخش خصوصی با ما همراه است و در چهار کشور نشست های اقتصادی خواهد داشت و این نشان دهنده علاقه این بخش برای همکاری با این منطقه است.
ظریف افزود: حضور بخش خصوصی و امکانات آنها بسیار چشمگیر است. دلیل این فرصتی که فراهم شده به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای و رفع تحریم هاست گرچه طرف های غربی و به ویژه آمریکا آنگونه که باید در عمل جدی باشند این جدیت را نشان ندادند.
وی ادامه داد: البته از این فرصت باید با چشم باز استفاده کنیم تا کشور دچار واردات بی رویه یا بدهی های بی رویه نشود.
این توفیق در مذاکرات، توفیق ملت ایران است. مقاومت در طول تحریم و حضور گسترده در انتخابات 92 باعث شد تا دنیا از اعمال تحریم ها تا حد قابل توجهی بکاهد.
وزیر امورخارجه گفت: باید ایران را به شکلی در برابر تحریم مقاوم کنیم که دنیا (دیگر) به فکر تحریم نباشد، زایش اقتصادی و امنیت ما از درون است،چرا ایران امن است؟ چون امنیت ما درونی است و به کشوری وابسته نیست.
به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف وزیر خارجه، روز یکشنبه برای دیدار و گفت وگو با مقامات لهستان به همراه نمایندگانی از بخش خصوصی وارد ورشو پایتخت این کشور شد.

202/201

کد خبر: 648870

وب گردی

وب گردی