اردوغان: ایران و روسیه اوضاع سوریه را بدتر می کنند

رئیس جمهور ترکیه در اظهارتی با اشاره به وضعیت موجود در سوریه خواستار خروج نیروهای روسی و مستشاران ایرانی از این کشور شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، «رجب طیب اردوغان» در مراسم پنجاه و سومین سالگرد فتح استانبول به دست عثمانی‌ها، با اشاره به تحولات سوریه انگشت اتهام را به سمت ایران، آمریکا و روسیه نشانه گرفت.

این اقدام اردوغان در شرایطی است که ترکیه همچنان به عنوان اصلی ترین گذرگاه انتقال تروریست و تسلیحات به گروه های شورشی و تروریست های فعال در سوریه مطرح است. از زمان آغاز درگیری‌ها در سوریه، آنکارا با هدف ساقط کردن دولت سوریه به دامن زدن به آتش جنگ در سوریه مشغول است و با اقداماتی نظیر چشم پوشی از حضور داعش در سوریه و یا خرید غیرقانونی نفت از آنان از این گروه تروریستی حمایت کرده است.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه بدون توجه به درخواست قانونی دمشق از ایران و روسیه برای حضور در سوریه مطابق اصول حقوق بین الملل گفت: روسیه و ایران (در سوریه) چه کاری دارند؟

وی همچنین بار دیگر از امریکا به دلیل انتشار تصاویری که نشان می‌دهد نیروهای امریکایی لباس‌هایی با علامت یگان‌های کرد مدافع خلق (وای.پی.جی) طی عملیاتی در سوریه به تن دارند، انتقاد کرد و افزود: سربازان امریکایی که نشان‌های یک سازمان تروریستی را بر تن دارند آنجا چه می‌کنند؟

لازم به ذکر است حضور مستشاری ایران، و نیروهای روسیه در سوریه به خواست دمشق صورت گرفته است. حضور آمریکا در این کشور بدون مجوز دمشق است و نقض حاکمیت این کشور به شمار می رود.

کد خبر: 648951

وب گردی

وب گردی