منتخب مردم تهران در مجلس:  حضور خانم‌های همخوان یا نوازنده در کنسرت‌ها هیچ‌گاه مورد اعتراض دستگاه‌های قانونی کشور نبوده است

منتخب مردم تهران در مجلس با اشاره به تبعات منفی ممانعت از حضور زنان نوازنده در کنسرت‌ها، تصریح کرد: هیچ وقت، هیچ دستگاه قانونی در جمهوری اسلامی ایران به نوازندگی یا همخوانی خانم‌ها در کنسرت‌ها اعتراض نداشته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، طیبه سیاوشی شاه عنایتی درباره اتفاقات اخیر کنسرت شهرام ناظری در اصفهان و جلوگیری از حضور نوازندگان زن گروه، گفت: معمولا این روال وجود داشته که خانم‌ها به صورت همخوان یا نوازنده در کنسرت‌های مختلف اجرا می کردند و هیچ وقت، هیچ دستگاه قانونی در جمهوری اسلامی ایران به این امر اعتراض نداشته است.

منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: ممانعت از حضور زنان نوازنده در کنسرت ها و لغو برخی برنامه های موسیقی در شهرستان ها، روالی جدید و سلیقه ای است که متاسفانه در چند ماه اخیر شاهد آن هستیم.

وی بیان کرد: باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مرجع تصمیم گیرنده در خصوص امور فرهنگی و هنری اظهارنظر کند و به گونه ای باشد که این وزارتخانه، تصمیم گیرنده نهایی باشد.

سیاوشی با اشاره به اینکه مراجع قانونی متعددی در حوزه هنر و به ویژه موسیقی اظهارنظر می کنند، تصریح کرد: معمولا یک حلقه مفقوده میان دستگاههای اجرایی و قانونی در کشور وجود دارد لذا وزارت فرهنگ باید تصمیم ها را از مراجع قانونی اخذ کند و هماهنگی های لازم را در این خصوص برعهده گیرد تا گروه های هنری که سرمایه های کشور هستند، صدمه نبینند.

منتخب مردم تهران در مجلس، با تاکید بر لزوم اتخاذ رویه جدید در وزارت فرهنگ برای جلوگیری از رخداد چنین اتفاقاتی، گفت: این اتفاق در بین خانم های هنرمند باعث سرخوردگی شده زیرا فردی که به صورت معمول می توانست روی صحنه اجرا داشته باشد، به دلایل شخصی و سلیقه ای برخی افراد و گروه ها از این هنرنمایی ممنوع می شود؛ که چنین برخوردهایی قطعا تبعاتی برای جامعه هنری خواهد شد.

503502

کد خبر: 648961

وب گردی

وب گردی