برگزاری یک هزار 84  تجمع بدون مشکل در سال 94/ کنترل 95 درصدی ساخت و سازهای غیرمجاز در استان تهران

استاندار تهران از برگزاری یک‌ هزار و ۸۴ تجمع بدون مشکل در سال گذشته در استان تهران خبر داد و گفت: این نتیجه همدلی و هماهنگی شواری تامین استان است و کنترل ۹۵ درصدی ساخت و سازهای غیرمجاز در استان تهران نیز نتیجه تعامل استانداری با دستگاه قضا است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از استانداری تهران؛ سید حسین هاشمی در جلسه مشترک مدیران قضایی و اداری استان تهران گفت: در استان تهران به عنوان پایتخت موضوع امنیت جایگاه مهمی دارد و ارتباط شورای تامین استان با سیستم اطلاعات، سپاه، قوه قضاییه و ناجا به بهترین نحو برقرار است.

او افزود: در شورای تامین استان در دو سال و 9 ماه گذشته کوچکترین مشکل و اختلاف وجود نداشته و همدلی و هماهنگی ارزشمندی برقرار شده است که نتیجه آن برگزاری یک‌ هزار و 84 تجمع بدون مشکل در سال گذشته در استان تهران است.

استاندار تهران تاکید کرد: اوج تعامل استانداری با دستگاه‌های امنیتی در اسفند ماه سال گذشته خود را نشان داد که به اذعان همه انتخابات تهران بدون هیچ تنش و اختلاف در فضایی آرام برگزار شد.

هاشمی کنترل 95 درصدی ساخت و سازهای غیرمجاز در استان تهران را نتیجه تعامل استانداری با دستگاه قضا دانست و افزود: تعداد احکام صادره و اجرا شده در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز در تاریخ تهران بی‌سابقه بوده و رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است و بیش از 5 هزار پرونده تعیین تکلیف شد.

او با اشاره به ارتباط و تعامل خوب استانداری تهران و شهرداری گفت: ایجاد قرارگاه هماهنگی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی نتیجه تفاهم استانداری با شهرداری تهران است.

استاندار تهران به موضوع جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطحی شهر تهران و رتبه نخست پایتخت در این بخش اشاره کرد و افزود:‌ در ابتدای کار دولت یازدهم برای نگهداری معتادان ماده 16 فقط کمپ شفق با ظرفیت 400 نفر موجود بود اما در حال حاضر با تعامل استانداری تهران، شهرداری و ستاد مبارزه با مواد مخدر، فضایی 5 هزار نفره برای نگهداری معتادان ایجاد شده است.

هاشمی موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از دیگر اقدامات مثبت استانداری تهران در نتیجه ارتباط با دستگاه قضا دانست و گفت:‌ براساس آمارها از 25 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد شده در کشور حدود 15 میلیارد دلار آن وارد استان تهران می‌شود که با اقدامات قوه قضاییه ورود کامیونی کالاها به حجم وانت کاهش یافته است.

او یکی از زمینه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی را مبارزه با قاچاق کالا خواند و گفت: از نتیجه به دست آمده هنوز رضایت کامل ندارم اما با تلاشهای انجام شده توانستیم رتبه اول کشور را در مبارزه با قاچاق کالا به دست آوریم که نسبت به گذشته اهمیت زیادی دارد.

استاندار تهران به رفع فاصله میان شهرداری و استانداری تهران در دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: زمانی که وارد استانداری تهران شدم، هیچ ارتباطی بین شهرداری و استانداری وجود نداشت در حالی که امروز تعامل و همکاری این دو بخش مورد توجه است.

هاشمی در پایان با بیان اینکه تهران پیشانی نظام است و نباید از آن غافل شویم، گفت: هرچه سیستم قضایی خدمات‌رسانی به تهران را بالا ببرد، امنیت و رضایتمندی بیشتری حاصل می شود.

20106

کد خبر: 649019

وب گردی

وب گردی