باند سارقان خانه های ویلایی  دستگیر شدند/  نقشه دزدان برای قتل مالخر

دو عضو باند سرقت از ویلاهای لواسان به قتل مرد مالخر به علت فروش اموال دزدی و ندادن سهم آنها اعتراف کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر پانزدم دی ماه گذشته پرونده ای از کلانتری ۱۶۶ لواسانات به دستور سرپرست دادسرای عمومی لواسان با موضوع «سرقت اماکن» به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

شاکی پرونده پس از حضور در پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: برای شنا کردن به استخر .... مراجعه، حین ورود کارت عابربانک خود را با رمز مربوطه برای کسر وجه هزینه استفاده از استخر به متصدی وقت تحویل دادم. پس از خروج از استخر و از طریق پیامک بانکی متوجه برداشت بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از حساب خود شدم. من به نیما کارگر استخر مشکوک هستم.

با آغاز رسیدگی به پرونده، تحقیقات از نیما در دستور کار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. پسر جوان در تحقیقات اولیه منکر هرگونه انجام سرقت شد اما در ادامه تحقیقات اظهار داشت: متصدی استخر به نام محسن کلید هوشمند کمدهای استخر را در اختیارم گذاشت و از من خواست تا کارت عابربانک را سرقت و به او تحویل دهم. من هم پس از سرقت کارت عابربانک آنرا در اختیار محسن قرار دادم. صاحب استخر کارت را به دوستش میثم داد تا با آن طلا بخرد.

با توجه به اعترافات به دست آمده از نیما، محسن دستگیر و در تحقیقات به عمل آمده اظهارات کارگر استخر نیما را تأیید کرد. در ادامه و با بررسی تراکنش مالی کارت عابربانک مالباخته کارآگاهان موفق به شناسایی یک مغازه طلافروشی در منطقه مینی سیتی شدند که برابر تصاویر به دست آمده از مغازه طلافروشی، میثم با مراجعه به آن اقدام به خرید طلا از مغازه طلافروشی کرده بود.

با شناسایی میثم به عنوان دیگر عضو این گروه از سارقان، وی نیز به همدستی با دو متهم دیگر در خصوص برداشت غیرمجاز از حساب عابر بانک شاکی پرونده اعتراف کرد.

در ادامه رسیدگی به پرونده، متهمان به تشکیل گروهی از سارقان منزل در منطقه لواسان اعتراف و مدعی شدند به همراه تعداد دیگری از مجرمان سابقه دار به نام های حسین و مجید اقدام به تشکیل گروه سارقان منازل در منطقه لواسان کرده و در ادامه سه نفر به نام های رضا، مهرداد و مهدی را به عنوان خریداران اموال مسروقه معرفی کردند که تمامی این گروه از سارقان و خریداران اموال مسروقه دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

در ادامه تحقیقات پلیسی برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی این گروه از سارقان، نیما در بازجویی های تخصصی گفت: سال گذشته به همراه مجید دیگر عضو گروه مقادیری اموال مسروقه شامل طلا و جواهرات را جهت فروش به یکی از خریداران اموال مسروقه به نام محسن تحویل دادیم اما او به ما خیانت کرد و پس از فروش اموال مسروقه ، پول آنرا به ما تحویل نداد. به همین علت با وی در محل تپه سرک لواسان قرار ملاقات گذاشتیم. در محل ملاقات درگیری شدیدی میان ما رخ داد که حین درگیری مجید با وارد آوردن ضربه ی چوب به سر محسن ، وی را نقش بر زمین کرد. هر دو نفر محل را ترک و پس از دقایقی مجددا به محل مراجعه کردیم و متوجه شدیم که محسن فوت کرده است.

با توجه به اعترافات دو عامل جنایت، کارآگاهان پایگاه یکم با بررسی سوابق موجود در خصوص کشف جسد موفق به شناسایی هویت جسد مجهول الهویه شدند که طبق اطلاعات پرونده، در سوم تیرماه گذشته در بیابان های منطقه لواسان کشف و به پزشکی قانونی منتقل شده بود.

با بررسی اطلاعات ثبت شده در پرونده جسد مجهول الهویه و تصاویر گرفته شده از جسد، کارآگاهان با تأیید هویت جسد توسط متهمان، موفق به شناسایی هویت جسد محسن شدند.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: با دستور مقام قضایی دادسرای لواسان، اقدامات قانونی در خصوص بازسازی صحنه جنایت توسط کارشناسان بررسی صحنه جرم انجام و هر دو متهم نسبت به بازسازی صحنه در محل ارتکاب جنایت اقدام کردند.

سرهنگ یوسف وند افزود: برای اعضای گروه سارقان قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده صادر و متهمان برای انجام تحقیقات و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه یکم قرار داده شدند. دو عضو دیگر گروه سارقان نیز با قرار بازداشت موقت و برای انجام تحقیقات تکمیلی در خصوص پرونده قتل عمـد در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

105105

کد خبر: 649035

وب گردی

وب گردی