سردار سلامی: درصدد احیای مجد و عظمت اسلام و ایران در جهان هستیم

جانشین فرمانده کل سپاه کسب گواهینامه اعتباربخشی درجه یک عالی برای دهمین سال متوالی توسط بیمارستان بقیه الله (عج) را نشان افتخاری بر سینه سپاه دانست.

به گزارش ایسکانیوز، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در مراسمی که به مناسبت کسب رتبه یک اعتباربخشی در کشور توسط بیمارستان بقیه الله (عج) برگزار شد با تأکید بر اینکه بسیاری از پیشرفتهای علمی دنیا منشأ و ریشه ایرانی و اسلامی دارند گفت: توسعه و گسترش دانش امروز ما در زمینه‌های مختلف از جمله هسته‌ای، نانو، بیو، ماهواره و موشکی اعجاز نیست بلکه این ظرفیت و استعداد از قرنها پیش وجود داشته و ما در مسیر بازیابی آن قرار داریم.


وی هدف اصلی انقلاب اسلامی را پی ریزی یک تمدن نوین و احیای مجد و عظمت ایران و اسلام عنوان و اظهار کرد: پیش از وقوع رنسانس نیز ایران و اسلام ایفاگر نقش برجسته‌ای در تمدن دنیا بوده‌اند به گونه‌ای که حتی می‌توان اعلام کرد که رنسانس بر پایه پیشرفت و شکوفایی علمی اسلام و ایران شکل گرفت.

سردار سلامی با بیان اینکه باید به نقطه مرجع علمی جهان دست یابیم و همه پیشرفت‌ها براساس پیشرفت ما اندازه‌گیری شود، گفت: متاسفانه براساس مدل غربی ،علم پزشکی به تجارت پزشکی تبدیل شده است .


وی نرخ درمانی را 17 درصد کل بودجه آمریکا عنوان و خاطرنشان کرد :علیرغم اینکه این بالاترین نرخ تخصیص بودجه است، اما آمریکا در نرخ مرگ و میر نوزادان در رتبه 13 جهان قرار دارد و این یعنی تنها به دنبال دانش حرفه‌ای هستند و روی موارد دیگر کار نمی‌کنند.


سردار سلامی از دانش پزشکی به مثابه "علم الهی" یاد کرد و با بیان اینکه برجستگی بیمارستان بقیه‌الله (عج)این است که در حال رجعت به پزشک اخلاقی در جامعه می باشد ، گفت: آنچه امروز بعنوان نقطه درخشش این بیمارستان شناخته می‌شود تکیه‌گاه‌های معنوی و انگیزه‌های درونی است که با ارزشهای حرفه‌ای در آمیخته و ترکیبی حیات بخش را بوجود آورده است.


جانشین فرمانده کل سپاه در پایان کسب عناوین برتر بیمارستان بقیه الله (عج) در سطح بیمارستانهای کشور را نشان افتخاری بر سینه سپاه دانست و خاطر نشان کرد: قرار گرفتن این بیمارستان که متبرک به نام حضرت بقیه الله الاعظم (عج) است در جمع 5 بیمارستان برتر کشور و حفظ و استمرار این رتبه در سالهای متمادی با تلاش و ممارست مدیریت و کارکنان بیمارستان بقیه الله (عج) حاصل شده و امیدواریم این مسیر متعالی همچنان تداوم داشته باشد.


بنابراین گزارش در پی کسب گواهینامه اعتباربخشی درجه یک عالی برای دهمین سال پیاپی توسط بیمارستان بقیه الله (عج)، سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه با صدور احکام جداگانه‌ای از تلاشهای سردار سرتیپ دوم پاسدار دکترجعفر اصلانی فرمانده دانشگاه و دکتر علیرضا جلالی ریاست بیمارستان بقیه الله (عج) تقدیر کرد.


گفتنی است بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی بقیه الله (عج) پس از ارزیابی‌های اعتبار بخشی سالانه توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی موفق به کسب رتبه درجه یک عالی برای دهمین سال متوالی گردید.

201/201

کد خبر: 649038

وب گردی

وب گردی