مسن‌ترین دانشجوی کشور در مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شد/تصمیم دارم تا مقطع دکتری ادامه تحصیل بدهم

مسن‌ترین دانشجوی کشور در مقطع کارشناسی ارشد رشته تحقیقات آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجب‌شیر، فارغ‌التحصیل شد و با موفقیت از پایان‌نامه خود دفاع کرد.

به گزارش ایسکانیوز، میرقنبر حیدری شیشوان 86 ساله، متولد 1309 روستای شیشوان عجب‌شیر است. وی در 8 سالگی پدرش را از دست داده است. پدرش در عجب شیر بزاز بود و به تشویق و با هزینه دایی بزرگش تحصیلات را تا مقطع دبیرستان ادامه داده است. تحصیل در دبیرستان خواجه نصیر را با افتخار یادآوری می‌کند و خدمت سربازیش را در زمان دکتر مصدق با 250 تومان خریده ‌است.

پس از سربازی کارمند بانک ملی شده و پس از پی بردن به اینکه استعدادی در کار مالی و بانکی ندارد، آموزگار پیمانی آموزش و پرورش می‌شود. پس از آن در سال 60 وارد وزارت کشور و متصدی بخش اداری بخشداری عجب شیر و بناب می‌شود. وی که دیپلم ادبی خود را در سال 1347 گرفته است، تصمیم می‌گیرد، لیسانس هم بگیرد.

به گفته خودش تا سال 70 در آزمون‌ها شرکت نکرده‌ بود، چون از هزینه‌ شهریه می‌ترسید، اما در سال 77 با مشاوره یک موسسه کنکور تصمیم می‌گیرد تا در رشته علوم اجتماعی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد شرکت کند و اتفاقاً در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم قبول می‌شود و با مساعدت مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، به واحد تبریز انتقال می‌یابد.

میرقنبر حیدری شیشوان مقطع کارشناسی خود را در رشته علوم اجتماعی در سال 91 به پایان رساند و سرانجام در مهر 1392 در رشته تحقیقات آموزشی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجب شیر پذیرفته شد. وی هدف از تحصیل با سن بالا را، عمل به وصیت رسول خدا(ص) برای فرا گیری علم و دانش بیان کرد .

از این پیرمرد خوش‌سیما که کلاه کوچک سبز رنگی بر سر دارد و بسیار مودبانه و شمرده حرف می زند فیلم مستندی نیز از سوی محمدحسین شیروانی ساخته شده است که به نام «رئیس‌جمهور میرقنبر» و با حضور خودش در لوکارنو سوئیس و یوکوهامای ژاپن اکران شده و در کشور ژاپن حتی جایزه کسب کرده است. حیدری شیشوانی نویسنده هم است و کتابی به نام «فراز و نشیب زندگی من» تالیف کرده که برای دریافت مجوز از وزارت ارشاد از سال ۷۱ تا ۷۵ تلاش کرده و در سال ۸۴ آن را در ۱۵۰۰ نسخه چاپ کرده است و اکنون سه کتاب در مورد ائمه(ع)، قرآن و پیامبران در دست تألیف دارد.

جلسه دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد میرقنبر حیدری در هشتمین روز از خرداد 95 در محل اتاق دفاع دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجب‌شیر با حضور استادان راهنما و داور، رئیس واحد و جمعی از دانشجویان برگزار و با عنوان «تربیت دینی از منظر قرآن» با موفقیت مورد دفاع قرار گرفت.

این جلسه دفاع بهانه‌ای شد تا پای حرفهای این پیرمرد دوست داشتنی بشینیم ، پیرمردی که در تمام عرصه های سیاسی اجتماعی یک پای ثابت رقابت هاست.

مسن ترین دانشجوی کشور گفت: تصمیم دارم تا مقطع دکتری ادامه تحصیل بدهم تا برای درس خواندن جوانان این مرز و بوم مشوق باشم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجب‌شیر در پایان این جلسه گفت: «دین به ویژه در روابط بین‌الملل و علوم سیاسی و بررسی رفتار داخلی دولت‌ها عامل اصلی نظم دهنده در سیستم بین المللی و سیستم داخلی تلقی می‌شود و از منظر پساساختارگرایان به ویژه فوکو عامل اصلی مفصل‌بندی مابین عناصر و هویت‌های شناور تلقی می‌شود. بر این اساس تربیت دینی از منظر دین مبین اسلام، اساس و محور مفصل‌بندی و نظم دهنده در روابط قومیت ها و هویت های قومی و ملی و همچنین هویت نخبگان علمی تلقی می‌شود. استادان این واحد نیز تلاش کردند پایان نامه میرقنبر حیدری شیشوان را از این دیدگاه مطرح و به منصه ظهور برسانند.»

دکتر پرویز احدی در پایان از مدیریت توانا و هوشمند دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حمایت های بی دریغ دکتر انگجی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و دکتر وکیل زاده رئیس دبیرخانه استان و بذل و توجه ویژه دکتر دانشیان و دکتر منادی نسبت به میرقنبر حیدری شیشوان و این واحد دانشگاهی تشکر و قدردانی کرد.

20101

کد خبر: 649063

وب گردی

وب گردی