پنجمین دوره طرح قرآنی - فرهنگی «رمضان، بهار قرآن» در واحدهای دانشگاهی اجرا می‌شود

پنجمین دوره طرح قرآنی - فرهنگی «رمضان، بهار قرآن» در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با محور آشنایی با تفسیر سوره حجرات اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آنا، سال گذشته چهارمین دوره طرح قرآنی - فرهنگی «رمضان بهار قرآن» با محور تفسیر سوره حدید در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اجرا شد.

دکتر سیدطه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، خرداد جاری، آیین‌نامه پنجمین دوره طرح قرآنی - فرهنگی «رمضان، بهار قرآن» در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با محور آشنایی با تفسیر سوره حجرات را برای اجرا ابلاغ کرد.

اعضای هیات علمی تمام وقت و نیمه‌وقت و حق التدریس دانشگاه و نیز کارمندان تمام‌وقت رسمی و قراردادی می‌توانند در کارگاه آموزشی آشنایی با تفسیر سوره حجرات (دفتر توانمندسازی و اموزش‌های کاربردی) شرکت کنند. بیش از سه جلسه غیبت موجب حذف نام شرکت‌کننده خواهد شد.

کارکنان دبیرخانه هیأت امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی هم می‌توانند در واحد دانشگاهی مرکز استان شرکت کنند.

منابع این کارگاه آموزشی، مجمع البیان فی تفسیر القرآن اثر شیخ طبرسی؛ المیزان فی تفسیر القرآن اثر علامه طباطبایی و تفسیر نمونه اثر آیت‌الله مکارم شیرازی (به عنوان منابع مدرّسان کارگاه و منابع فرعی برای مطالعه شرکت‌کنندگان) تفسیرنور اثر استاد قرائتی(به عنوان منبع اصلی برای آزمون) است که لازم است واحدهای دانشگاهی تسهیلات لازم را برای دسترسی شرکت کنندگان به این منابع در فضای سایبری فراهم کنند.

همه شرکت کنندگان در طرح باید در آزمون پایانی دوره که از سوی کانون قرآن و عترت برگزار می‌شود، شرکت کنند.

صدور گواهی دفتر مطالعات آموزش نیروی انسانی دانشگاه با عنوان آشنایی با تفسیر سوره حجرات به مدت 32 ساعت برای شرکت‌کنندگانی که حداقل امتیاز 60 از 100 را کسب کنند، برگزاری مراسم تجلیل در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور پس از اعلام نتایج و اعطای لوح با امضای رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان به نفرات اول تا سوم در دو گروه هیأت علمی و کارمندان و اعطای کارت هدیه به نفرات اول تا سوم هر گروه بر اساس تصمیم شورای فرهنگی واحد از مزایای طرح برای شرکت کنندگان است.

تاریخ‌های مهم در اجرای آیین‌نامه پنجمین دوره طرح قرآنی - فرهنگی «رمضان، بهار قرآن»

20101

کد خبر: 649085

وب گردی

وب گردی