آیا ضبط صدای دیگران بدون اطلاع آنها جرم است؟

آیا ضبط صدای اشخاص بدون اطلاع آنها قانونی است یا خیر؟ اگر کسی صدای شما را بدون آگاه کردن شما ضبط کند، مجرم است؟ کارشناسان وکیل‌آنلاین به این پرسش پاسخ داده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، متن پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره قانونی بودن یا غیرقانونی بودن ضبط صدا این است:

باسلام من توی نمایندگی سایپا یه پراید ثبت نام کردم با تسهیلات 9 میلیون تومانی که بعد گفتند تسهیلات 8 میلیون تومان است . حالا من 12300000 تومان به حساب صاحب نمایندگی ریختم. بعد از گذشت 35 روز هنوز پذیرش انجام نشده بود ومن دیروز برای کارهایم رفتم که گفتند سایت بسته است و بعد از کشمکش زیاد گفتند میخواهی سه تا چک برای تسهیلات بده، ماشین را ببر.

آنها رفتن تو سایتِ سایپا و گفتند تاریخ چک‌ها ومبلغ آنها مشخص نیست. بعد گفتند چک سفید امضا کن؛ فردا صبح بیا هم مبلغ وتاریخ چک را بزن و هم قراردادت را بگیر. من امرزو رفتم متاسفانه برای شنبه گذاشتند حالا نمی دانم با چک من می توانند کار کنند یا نه ؟ البته من یه فایل صوتی از کسی که چک را از من گرفته، دارم که در آن گفته شده چک سفید امضا تسلیم شان شده. و به شدت فکرم درگیر این موضوع شده است. لطفا راهنماییم کنید.

پاسخ کارشناسان وکیل‌آنلاین:
در پاسخ به سوال شما باید نکاتی را اختصاراً بیان داشت:
اول: ضبط صدای دیگران بدون اجازه آنان جرم است.
دوم: دادن چک سفید امضا به دیگران بدون اخذ رسید از آنان می تواند عواقب بدی را برای صادرکننده در پی داشته باشد.

شما می‌توانید با مراجعه به مسئول مربوطه ،در صورت مواجه شدن با ادعای مسدود بودن سایت، نسبت به استرداد چک سفید امضای خود اقدام کنید و پس از این در هنگام دادن چنین اسنادی به جای ضبط صدا و اقداماتی این چنینی، اقدام به اخذ رسید و یا درج شماره چک ها و قرارداد اصلی و تصریح به سفید امضاء بودن آن کنید هرچند اقدام به ضبط صدا را به طور کلی نمی توان بدون اثر تلقی کرد.

105105

کد خبر: 649108

وب گردی

وب گردی