رونمایی پژو از خودروی جدید هیبریدی/عکس

درست صد سال پس از قهرمانی پژو در مسابقات ایندی ۵۰۰ سال ۱۹۱۶ این شرکت فرانسوی از کانسپت L500 R هیبریدی پرده برداری کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اخبار خودرو ، در زیر این بدنه چشم نواز یک پیشرانه هیبریدی قرار دارد که از یک موتور الکتریکی برای هر اکسل و یک موتور بنزینی به قدرت ۲۷۰ اسب بخار تشکیل شده است. فعالیت این سه موتور با هم موجب تولید قدرت ۵۰۰ اسب بخار و گشتاور ۷۳۰ نیوتن متر میگردد.

طبق توضیحات پژو وزن L500 R هیبرید در حدود ۱۰۰۰ کیلوگرم میباشد. بدین ترتیب این خودروی مسابقه ای قادر است ظرف مدت ۲٫۵ ثانیه از صفر به صد کیلومتر رسیده و فاصله ۱۰۰۰ متر را ظرف ۱۹ ثانیه طی کند.

L500 R هیبرید را میتوان یک پاسداشت مدرن از اتومبیل مسابقه ای L45 دانست. ماشینی با رانندگی داریو رستا و با موتور ۴٫۵ لیتری و میانگین سرعت ۱۳۵ کیلومتر در ساعت که برنده مسابقات ایندی ۵۰۰ در ۱۹۱۶ شد. در زمینه آئرودینامیک باید گفت L500 R تنها یک متر از زمین ارتفاع دارد و برعکس L45 با آرایش دو سرنشین، تنها یک صندلی برای راننده دارد. اما مانند L45 در رنگ آمیزی آن از سه رنگ آبی، قرمز و مشکلی استفاده شده است. وقتی راننده درون کابین L500 R قرار میگیرد با استفاده از هدست ویژه میتواند سیستم خلبان مجازی را فعال کند.

صدمین دوره مسابقات ایندی ۵۰۰ انتهای هفته جاری در یک روز تاریخی برگزار خواهد شد. اگر چه هیچ تیمی از پژو در این مسابقات شرکت نمیکند اما راننده استرالیایی « ویل پاور » از خط دوم مسابقه را شروع خواهد کرد تا شاید اولین استرالیایی باشد که در این مسابقات باشکوه برنده میشود.

401/601

کد خبر: 649144

وب گردی

وب گردی