روحانی فرد شایسته ای برای انتخابات ریاست دوره دوازدهم است

عضوشورای مرکزی جامعه روحانیت با بیان این که اولویت جمهوری اسلامی حوزه اقتصاد است افزود: باید تلاش شود مشکلات اقتصادی را حل کرد. چه بسا آقای روحانی بتواند در حل مشکلات اقتصادی گام‌های خوبی بردارد و اگر آقای روحانی توانست مشکلات را تا جای خوبی حل کند او فرد شایسته‌ای برای ریاست‌جمهوری دوره دوازدهم است.  

به گزارش ایسکانیوز ، روزنامه اعتماد در مورد کاندیداهای ریاست جمهوری دوره بعد مصاحبه ای با حجت الاسلام حسین ابراهیمی انجام داده است.

این مصاحبه را می خوانید:

جدی‌ترین گزینه‌های اصولگرایان برای انتخابات ٩٦ ریاست‌جمهوری چه کسانی هستند؟
مشخص نیست. اصولگرایان کسی را مشخص نکرده‌اند.
از نظر شما چه افرادی می‌توانند حضور یابند؟
افرادی که به این عرصه وارد می‌شوند، افرادی باید باشند که آشنایی با مشکلات مردم و همچنین راه‌حل برای رفع این مشکلات داشته باشند و از توان لازم برای انجام خدمات به مردم برخوردار باشند.
فکری می‌کنید چهره‌های جدیدی باید وارد انتخابات ٩٦ شوند یا از بین چهره‌های امتحان پس داده کسی را انتخاب کنند؟
عرض کردم که هنوز مشخص نیست اما اگر واقعا فردی تجربه داشته باشد خوب است. نه تجربه ریاست‌جمهوری بلکه اگر کسی تجربه در کارهای کلان کشور داشته باشد برای کاندیداتوری مناسب است. اگر شرایط لازم را داشته باشد برای ما فرقی نمی‌کند که این فرد قبلا هم تجربه‌ای داشته باشد یا خیر اما در حد مدیران کلان کشور باید باشد.
اخیرا شاهد تحرکات آقای احمدی‌نژاد هستیم و حرف و حدیث‌هایی هم درباره احتمال کاندیداتوری آقای قاسم سلیمانی مطرح شده است. ارزیابی شما از این تحرکات و اخبار چیست؟
بنده هیچ اطلاعاتی از تصمیمات آنها ندارم. نه از آقای سلیمانی ما تصمیمی شنیدیم و نه از آقای احمدی‌نژاد. آنچه گفته می‌شود شایعاتی است که نمی‌توان بر آن تکیه کرد.
مجموعا تحلیل‌تان از حضور این دو فرد چیست؟ فکر می‌کنید برای این کاندیداتوری در شرایط کنونی جریان اصولگرا مناسب هستند؟
اینها چیزی است که باید نشست و با اصولگرایان درباره آن مشورت کرد. اینکه هریک از اصولگرایان اظهارنظر کنند به نتیجه نمی‌رسد. اینها باید در جلسات شورای ائتلاف اصولگرایی بحث شود و به نتیجه برسند که فردی واجد شرایط معرفی کنند که بتواند وضعیتی که ما از نظر اقتصادی داریم و مشکلات دیگری که داریم را رفع کند.
درباره این اخبار بین اصولگرایان صحبتی نشده است؟
خیر. هیچ یک از این افراد بین اصولگرایان صحبتی نداشته‌اند. بنده عضو شورای ائتلاف اصولگرایان هستم و می‌دانم که چیزی مطرح نشده است.
یک سال تا انتخابات ٩٦ باقی مانده است. آیت‌الله موحدی کرمانی اعلام کرده‌اند که جلسات انتخاباتی شورای ائتلاف اصولگرایی بنا است به زودی کارش را آغاز کند. تحلیل شما از این مسائل چیست و چرا این مسائل مطرح می‌شود؟
مسلم است که آیت‌الله موحدی کرمانی هرچه فرمودند، درست است. جریان اصولگرایی در انتخابات ٩٦ بی‌تفاوت نخواهد بود اما اینکه مصداقش چه کسی باشد درباره آن بحث خواهیم کرد.
از نظر شما این مصداق چه افرادی می‌توانند باشند؟
درباره مصداق باید جمعا به نتیجه برسیم. باید بنشینند و جلساتی تشکیل شود تا به مصداق رسید.
جریان اصولگرایی چقدر جدی می‌خواهد در این انتخابات شرکت کند؟
فکر می‌کنم به طور یقین اصولگرایان برای ریاست‌جمهوری فعال خواهند بود. واقعیت امر این است که اگر شاخص‌ها را بخواهیم بگوییم کسانی باید به صحنه بیایند که با مشکلات مردم آشنا باشند و برای رفع مشکلات مردم تدابیر لازم را داشته باشند. در حال حاضر حوزه اقتصاد اولویت یک جمهوری اسلامی است که باید تلاش شود آن را حل کرد. چه بسا آقای روحانی بتواند در حل مشکلات اقتصادی گام‌های خوبی بردارد و اگر آقای روحانی توانست مشکلات را تا جای خوبی حل کند او فرد شایسته‌ای برای ریاست‌جمهوری دوره دوازدهم است.
اگر این فرض را بگیریم که آقای احمدی‌نژاد سال ٩٦ کاندید شود، جریان اصولگرایی چه رفتاری در قبال او خواهد کرد؟ آیا با او همکاری می‌کنند یا شما این همکاری را غیرممکن می‌دانید؟ از طرفی جریان اصولگرایی چگونه تکلیف خود را با جریانات پایداری مشخص می‌کند؟
در حال حاضر جبهه‌های مختلف جریان اصولگرایی باهم ائتلاف دارند. الان لااقل اختلافی در بین آنها وجود ندارد. البته در مورد مصداق صحبت نشده است که نظرشان مثبت باشد یا منفی. اینها را باید به وقت خود بحث کرد. ما الان نه در مورد احمدی‌نژاد بحثی داریم و نه در مورد فردی دیگر. در شرایط خاص متغیرهایی در جامعه به وجود می‌آید و باید دید که چه وضعیتی پیش می‌آید.
در مورد امکان و عدم امکانش بحث می‌کنیم. امکانش هست که جریان اصولگرایی با احمدی‌نژاد همراهی کند؟
مصداقا ما الان هیچ بحثی نمی‌توانیم بکنیم چون الان نمی‌دانیم جریان‌های مختلف روی چه فردی توافق می‌کنند؛ چه بسا شرایط طور خاصی باشد.

202/201

کد خبر: 649178

وب گردی

وب گردی