صف آرایی مردان والیبال ایران برابر قهرمان لیگ جهانی

ملی پوشان والیبال کشورمان از ساعت 11 صبح امروز( سه شنبه) در سومین دیدار خود از رقابت های انتخابی المپیک به مصاف فرانسه می روند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی کشورمان پس از کسب دو پیروزی برابر استرالیا و کانادا باید از ساعت 11 صبح فردا به مصاف فرانسه یکی از قوی ترین تیم های در حال حاضر جهان برود. فرانسه که از سال 2013 خود را در بین قدرت های والیبال جهان معرفی کرد، به عنوان قهرمان لیگ جهانی والیبال، انگیزه زیادی برای صعود به المپیک دارد. تیم ملی والیبال ایران پیش از این هرگز نتوانسته در یک بازی رسمی برابر فرانسه به پیروزی برسد. با این حال شیوه بازی این دو تیم به زعم بسیاری از کارشناسان شبیه به هم است.
تونیوتی مانند سعید معروف تنوع زیادی در ارسال پاس دارد و همین موضوع به فرانسوی ها کمک می کند تا از برنامه های هجومی مختلفی بهره ببرند. فرانسه از نظر توپ گیری نیز شرایط بسیار خوبی دارد و فوق العاده جنگنده بازی می کند. این تیم، والیبال مدرن را در میدان اجرا می کند و مهاجمان فرانسه به خوبی از دست مدافعان حریف برای کسب امتیاز بهره می برند. سبک زدن سرویس فرانسوی ها نیز منحصر به فرد است و به ندرت در دیگر بازیکنان جهان دیده می شود. بازیکنان فرانسه بر خلاف دیگر والیبالیست ها که یا سرویس موجی و یا سرویس پرشی می زنند، توپ را به صورت موجی پرتاب می کنند ولی سرویس پرشی می زنند یا برعکس، توپ را به حالت سرویس پرشی پرتاب می کنند و سرویس موجی می زنند.
در مقابل تیم ملی والیبال ایران در دو بازی قبلی نشان داده که می تواند برابرسیستم های مختلف نمایش متفاوتی به ارائه دهد. نیمکت قوی تیم ملی دست کادر فنی را برای تغییر تاکتیک ها بازگذاشته است. البته بعد از آسیب دیدگی غفور باید دید نقشه لوزانو سرمربی تیم ملی برای بازی با فرانسه چیست.
فرانسوی ها پیش از دیدار با ایران مقابل چین 3 بر یک پیروز شدند و برابر لهستان با نتیجه 3 بر 2 شکست خوردند.
همچنین قبل از شروع مسابقات فرانسه دوبار در دیدارهای دوستانه با ایران دیدار کرد که در هر دو مسابقه ایران شکست خورد.

607/601

کد خبر: 649191

وب گردی

وب گردی