محاکمه مردی که به خاطر یک دختر شیشه ای، بچه محلش را کشته بود

عصر ١٣ شهریور ٨٩ وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل به کلانتری شهریار اطلاع داده شد. ماموران با حضور در محل با جنازه مردی جوان روبه‌رو شدند که به دلیل اصابت ضربه چاقو دچار خونریزی شدید شده و جان خود را از دست داده بود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه اعتماد ، با آغاز بررسی صحنه جرم، یکی از اهالی محل به ماموران گفت: «سر کوچه عطار ایستاده بودم که صدای داد و بیداد شنیدم.
وقتی خودم را به محل رساندم دیدم رحمان (مقتول) و یکی از دوستانش با شهرام (متهم) دست به یقه شده و کارشان به چاقوکشی رسیده است. یکی از دختران محله به نام فرانک (٢١ ساله) هم بین آنها بود و قصد داشت جدای‌شان کند. وقتی درگیری بالا گرفت، ناگهان چاقوی شهرام به رحمان خورد و او را نقش زمین کرد.»
با محرز شدن وقوع قتل، دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی صادر شد و کارآگاهان جنایی با تشکیل پرونده «قتل عمد» دستگیری متهم را به جریان انداختند. آنها ابتدا فرانک را بازداشت کردند. او مقتول را عامل شروع درگیری معرفی کرد و به کارآگاهان گفت: «روز حادثه در پاتوق شیشه می‌کشیدم که ناگهان رحمان (٢٩ ساله) و یکی از دوستانش به سمتم آمدند و با من درگیر شدند. او با سیلی به صورتم زد. وقتی داد و بیداد کردم، هر دو دوان دوان فرار کردند. چند لحظه بعد، شهرام (متهم ٣٣ ساله) به پاتوق آمد و من را در آن شرایط دید. عصبانی شد و دنبال رحمان رفت. سرکوچه با هم درگیر شدند. اول رحمان به سمت او چاقویی پرتاب کرد اما در ادامه شهرام با چاقو رحمان را زد و فرار کرد.»
با ثبت اعتراف فرانک، شناسایی مخفیگاه شهرام در دستور کار پلیس قرار گرفت و سرانجام دو ماه بعد، تیمی از ماموران، هنگام گشت زنی در شهریار او را در یک ایستگاه اتوبوس شناسایی و دستگیر کردند. متهم که هنگام دستگیری مقادیری موادمخدر همراه داشت پس از انتقال به کلانتری، خود را از دوستان سابق فرانک معرفی کرد و گفت: «آن روز در کوچه عطار بودم که رحمان و یکی از دوستانش از کنارم رد شدند و به انتهای کوچه رفتند. فهمیدم سراغ فرانک می‌روند تا به خاطر مصرف شیشه به او اعتراض کنند. اول اهمیتی ندادم اما چند دقیقه بعد، وقتی رحمان و دوستش با سرعت از انتهای کوچه بیرون آمدند و از کنارم رد شدند، فهمیدم اتفاقی افتاده. سریع خودم را به فرانک رساندم. دیدم کتک خورده و روسری از سرش افتاده. فهمیدم کار رحمان است. عصبانی شدم و دنبالش دویدم و سرکوچه یقه‌اش را گرفتم. با هم درگیر شدیم. اهالی محل و فرانک می‌خواستند جدای‌مان کنند اما نشد تا اینکه ابتدا رحمان با چاقو به سمتم ضربه‌ای پرتاب کرد اما در ادامه من با چاقو او را زدم و فرار کردم. تا قبل از دستگیری در باغ‌های اطراف شهریار پنهان می‌شدم اما چند روز پیش، وقتی در ایستگاه اتوبوس بودم، ماموران گشت به من مشکوک شدند و بازداشتم کردند.»
با اعتراف متهم به قتل، جزییات پرونده تکمیل و برای صدور حکم به شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدباقر قربانزاده ارسال شد. بنا به کیفرخواست صادره از سوی دادستانی، او پیش از این نیز به جرم سرقت روانه زندان شده بود. قرار است مسوولان دادگاه کیفری استان تهران، به زودی وقت رسیدگی به پرونده با عنوان اتهامی «قتل عمد» را تعیین کنند.

20106

کد خبر: 649206

وب گردی

وب گردی