۱۳ طرح تبادل علمی ایران با ترکیه آغاز شد

قائم مقام وزیر علوم در امور بین المل از مذاکره با هیات های خارجی خبر داد و گفت: هیات‌هایی از کشورهای ایتالیا، آلمان و فرانسه خواستار همکاری گسترده با ایران هستند که در حال بررسی هستیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، حسین سالار آملی با اشاره به همکاری علمی با کشور ترکیه گفت: کشور ترکیه یکی از کشورهای همسایه ایران و دارای دانشگاه های پیشرفته ای است و ما در تبادلات علمی با این کشور ۱۳ طرح دانشگاهی را آغاز کرده‌ایم.

او گفت: این طرح ها همه در سطح دانشگاهی بوده و اساتید دانشگاه در چهارچوب برنامه وزارت علوم در آن شرکت می کنند و قرار است، طرح های جدیدی به این طرح ها اضافه شود.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: قرار است همچنین با کشور ترکیه تبادل استاد و دانشجو داشته و هم طرح مشترک اجرایی کنیم.

او افزود: افزایش کرسی زبان فارسی در کشور ترکیه با توجه به زیرساخت های این کشور در راس برنامه های علمی با این کشور قرار دارد.

سالارآملی گفت: سال گذشته ۱۴۰ طرح تحقیقاتی توسط دانشگاه‌های داخلی و خارجی تعریف شده و مراحل اجرایی آن آغاز شده است.

او گفت: درحال حاضر هیات‌هایی از کشورهای ایتالیا، آلمان و فرانسه خواستار همکاری گسترده با ایران هستند که در حال بررسی است.

سلار آملی گفت: البته نظر ما نیز درمورد همکاری علمی با ایتالیا و آلمان مثبت است در مورد فرانسه هم در حال مذاکره هستیم اگر با شرایطی که مقام معظم رهبری مطرح کرده و با شرایطی که ما خواستاریم هماهنگی داشته باشد می توانیم با آنها نیز همکاری کنیم.

20104

کد خبر: 649280

وب گردی

وب گردی